NEM-ryhmä testasi ja treenasi Helsingissä

#UUTINEN 16.1.2018

Uimahyppyjen nuorten EM 2018 -ryhmän vuosi alkoi viikonloppuleirillä Helsingin Mäkelänrinteessä. 14 Suomen parasta nuorta ja pre-senioria hikoili ja ahkeroi kolme päivää kuumassa hallissa.

Leiri alkoi perjantaina 12. tammikuuta ponnistustestien muodossa ja oli ilo huomata, että ahkera harjoittelu palkitaan: ahkerimmin voima- ja nopeusominaisuuksiaan harjoittaneet urheilijat paransivat huimasti testituloksiaan viime syksyyn nähden.

Altaalla teimme erityisesti sisäänpäin lähteviä hyppyjä ja harjoittelimme parihyppyjä. Kuivaharjoittelussa saimme jälleen nauttia tanssinopettaja Harri Antikaisen ja fysioterapeutti Riikka Holopaisen asiantuntemuksesta. Teemana oli tällä kertaa olkapäiden vahvistaminen ja liikkuvuuden parantaminen sekä käsien ja yläselän kytkeytyminen.

Ryhmää tukemassa myös vanhemmat

Leirin tsemppareina palkittiin Tiirojen Juho Junttila ja Anni Paloheimo. Ryhmän yhteishenkeä kohotettiin lauantaina vielä Megazonen pelaamisen merkeissä.

Sunnuntaina muistelimme vielä menestyksekästä vuotta 2017 ja palkitsimme ansioistaan ja onnistumisistaan Saija Paavolan (Tiirat), Nea Immosen (Vandi), Aarne Riekin (OU), Ruska Lehtosen (Tiirat) ja Sofia Sihvosen (Vandi). Ryhmän toimintaa ovat vuoden aikana tukeneet ja auttaneet lukuisat vanhemmat, joista Jussi Heinonen ansaitsi tällä kertaa erityismaininnan.

Kevään näyttökisat alkavat kolmen viikon kuluttua Hollannin Eindhovenissa, jossa koko ryhmä kilpailee Senet Diving Cupissa. Nuorten EM-ryhmän päätähtäin tällä kaudella ovat tietenkin kotikisat Helsingissä heti juhannuksen jälkeen.