Matias Koski valittiin olympiajoukkueeseen

#UUTINEN 24.5.2012

Olympiakomitean hallitus valitsi 22 urheilijaa Lontoon olympiajoukkueeseen kokouksessaan torstaina. Valittujen joukossa oli uimari Matias Koski, joka on toistaiseksi ainoa A-rajan saavuttanut uimari.

Matias Koski saapuu Euroopan aikavyöhykkeille jo kesäkuussa ja aikoo osallistua heinäkuun alun nuorten EM-uinteihin. Kuva: Jussi Salminen

Olympiakomitean hallitus valitsi Lontoon olympialaisiin nyt 22 urheilijaa yhdeksästä lajista. Ensimmäinen kisajoukkueeseen valittu uimari on Matias Koski, joka on alittanut olympialaisten tulosrajan 1500 metrin vapaauinnissa.

Olympiajoukkueeseen on nyt valittu 30 urheilijaa, lopullinen koko tullee olemaan 45-55 urheilijaa. Seuraava ja viimeinen valintakokous on luvassa 5. heinäkuuta. Tuolloin nimetään myös olympiajoukkueen virallinen menestystavoite Lontoon kisoissa.

"Jatkossa mielenkiinto kohdistuu etenkin yleisurheiluun ja sen lisäksi uinnin uuden karsintajärjestelmän loppuhuipennukseen, jossa kv. liitto arvioi ja kutsuu rankingin perusteellakisoihin n. 150 uimaria. Suomalaiset uimarit ja Olympiakomitea voivat joutua odottamaan mahdollista kisapaikkaa aina heinäkuun alkupäiviin asti", kertoo Olympiakomitean valmennuksen johtaja Kari Niemi-Nikkola.

Lontoon olympialaisiin saavutetut paikat ja tulosrajat.

Henkilöt

Matias Koski