Mastersmestaruuskilpailuissa uitiin hurja määrä Suomen ennätyksiä

#UUTINEN #UINTI 27.10.2021

Mastersmestaruuskilpailuihin osallistui 52 seuraa.

Pitkän radan Mastersmestaruusuinnit järjestettiin Kuopiossa viikonloppuna 22.–24. lokakuuta.

Kilpailuihin osallistui 52 seuraa. Yhteensä viikonlopun aikana oli jopa 1200 starttia ja kilpailuissa tehtiin lukuisia mastersien Suomen ennätyksiä monessa eri ikäluokassa sekä muutamia Pohjoismaiden ennätyksiä. Katso kaikki viikonlopun tulokset Livetimingistä

Seurojen keskuudessa viikonlopun suurimman pistepotin keräsi Cetus (1056). Toiseksi eniten viikonlopun aikana pisteitä keräsi S.C. Pingviinit (694) ja kolmanneksi eniten Vanders (419).  Katso kaikki pisteet täältä.

Keravan Uimareiden Marjut Hyvönen oli yksi Kuopiossa kisanneista uimareista. Kisaamisen lisäksi tapahtumassa Hyvöselle oli tärkeintä muiden uimareiden näkeminen. Hänen mukaansa kilpailut oli järjestetty mallikkaasti, kuten viime vuonnakin.

Kuulumisia vaihdettiin uimareiden kesken vilkkaasti ja monet iloitsivat toistensa jälleennäkemisestä.

– Omat aikani eivät olleet ihmeempiä, mutta en niitä odottanutkaan. Kesä meni minulla pitkälti ulkona avovedessä uidessa ja luonnossa vaeltaen. Pitkää hallikautta ei ole alla, joten allastreeniä ei ollut hirveästi takana. Seuraavana tavoitteena ovat kevään lyhyen radan Mastersmestaruuskilpailut Seinäjoella ja toivon saavani nyt pitkästä aikaa ehjän treenikauden alle, Hyvönen kertoo.

Viikonlopun kisoissa Keravan Uimareista mukana oli kolme uimaria, mutta Hyvönen uskoo, että keväällä seurasta nähdään useampikin uimari mukana. Hyvönen on asettanut myös tavoitteita swimrunin puolelle. Sitä Hyvönen on harrastanut jo muutaman vuoden ajan ja se on ollut hänen mielestään kiva yhdistelmä uintia ja juoksemista lajeja.

Kuvia Mastersmestaruusuinneista löydät Uimaliiton Flickr-kuvapankista!