Lahden Uimaseura ehdolla Vuoden urheiluseuraksi!

#UUTINEN #UINTI 8.12.2023

Kuva: Urheilugaala / Janina Pitkänen

Kolme suomalaista urheiluseuraa on valittu ehdolle Vuoden urheiluseura -palkinnon saajaksi. Voittajaseura palkitaan 11.1.2024 Urheilugaalassa. Lahden Uimaseura on mukana finaalissa!

Vuoden Urheiluseuraksi valitaan vuosittain seura, joka toteuttaa sen vuoden erityisteemaa mahdollisimman hyvin, ja on muutenkin toiminnassaan esimerkillinen ja kokonaisuudessaan loistava seura. Vuoden 2023 valintakriteerinä on seurat koko kansan liikuttajina.

Vuoden urheiluseuraksi ovat ehdolla Lahden Uimaseura, Tarinagolf ja Turun Urheiluliitto, joka on myös yksi Uimaliiton jäsenseuroista. Voittaja palkitaan Uno-pokaalin lisäksi OP Ryhmän lahjoittamalla 10 000 euron stipendillä.

Vuoden Urheiluseuraa ovat voineet ehdottaa Olympiakomitean jäsenjärjestöt sekä liikunnan aluejärjestöt. Uimaliiton ehdokas tähän kilpaan oli Lahden Uimaseura.

Lahden Uimaseuralla on yli 800 jäsentä, joten seura liikuttaa isoa määrää kuntalaisia. Sillä on joka viikko yli 90 eritasoista uintiryhmää kaikenikäisille ihmisille.

Lahden Uimaseura ottaa huomioon mahdollisimman monta ihmisryhmää. Toimintaa on vauvauinnista koko kaupungin alakoulujen uimaopetuksen kautta kaikenikäisten ihmisten vesijumppaan. Seuran vanhin kilpauimari on 84-vuotias. Kirjaimellisesti siis vauvasta vaariin.

Seuran toiminnassa on mukana myös maahanmuuttajia, ja tarjolla on esimerkiksi venäjänkielistä opetusta. Ukrainan sotaa paenneiden perheiden lapsille seura järjesti kevään 2022 aikana ilmaisia uintitunteja heidän omalla kielellään.

Onnea Lahden Uimaseuralle ja muille finalisteille!

Asiasanat

lahden uimaseura