Helsinki Swim Meet uidaan huhtikuussa

#UUTINEN #UINTI 18.11.2020

Kansainvälinen uintitapahtuma Helsinki Swim Meet kisataan 22.–23. huhtikuuta, 2021 Helsingissä. Mäkelänrinteen uimahallissa järjestettävä tapatuma kerää Helsinkiin Suomen kovimpien uimareiden lisäksi myös lajin kansainvälisiä huippuja.

Tapahtuman palkintopotti on 25 000 euroa.

– On todella hienoa, että pääsemme jälleen keväällä Mäkelänrinteeseen kilpailemaan isolla porukalla. Tapahtumat järjestelyt ovat hyvällä mallilla. Kilpailu on uimareille oiva paikka hioa kunto huippuunsa ennen EM-kisoja, ja kilpailu tulee myös olemaan virallinen näyttökilpailu Tokion olympialaisiin, kilpailupäällikkö Pasi Salonen kommentoi.

Helsinki Swim Meetin lajiohjelmassa on tarjolla kaikki matkat lukuun ottamatta 1500 metrin vapaauintia.

Aamujaksoissa kisataan alkuerät siten, että ensin uidaan kustakin lajista vain nopeimmat erät. Iltajaksoissa on ensin ohjelmassa kaikki B-finaalit, sitten A-finaalit.

– Vallitsevasta maailman tilanteesta huolimatta haluamme olla optimistisia ja löytää ratkaisuja, joilla mahdollistamme kovatasoisia kilpailutapahtumia urheilijoillemme, Salonen kertoo.

Tapahtuma on uinnin faneille ja katsojille hieno tilaisuus bongata ainakin eurooppalaisia kärkiuimareita Suomessa.

Helsinki Swim Meet järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2019. Vuoden 2020 tapahtuma jouduttiin perumaan koronavirustilanteen vuoksi.

Save the date: Helsinki Swim Meet 22.–23.4.2021

Ajankohtaiset tiedot tapahtumasta löydät Helsinki Swim Meetin verkkosivuilta. Helsinki Swim Meet on myös Instagramissa ja Facebookissa.

Tapahtuman järjestäjät seuraavat aktiivisesti koronavirustilanteen kehittymistä. Mahdollisista rajoituksista tai muutoksista tapahtuman järjestelyihin ilmoitetaan verkkosivuilla.