Kilpailutoiminta elo-syyskuussa

16.7.2020

Elokuulle kilpailulupia kevennetysti

Aluehallintovirastojen antamien määräysten mukaisesti 1.–31.8.2020 sallitaan alle 500 hengen yleisötilaisuuksien järjestäminen. Lisätietoa Aluehallintovirastojen 1.7.2020 antamasta määräyksestä.

Suomen Uimaliiton jäsenseurat voivat järjestää 1.–31.8.2020 sekä kansallisia että muut kilpailut -kategorian kilpailutapahtumia kevennetyllä hakumenettelyllä ja erityistoimenpiteistä huolehtimisella yhteistyössä uimahallin toiminnasta vastaavan tahon kanssa. Kilpailuluokittelu löytyy Uintiurheilun Yleismääräysten 7 §:stä. Kuluva lisenssikausi on voimassa 31.8.2020 saakka, joten kauden 2019-2020 lisenssi oikeuttaa kilpailemaan vielä elokuun ajan.

Kevennetty hakumenettely edellyttää kirjallisen kilpailulupailmoituksen antamista viimeistään seitsemän (7) vuorokautta ennen tapahtumaa sähköpostitse (kilpailut@uimaliitto.fi):

• Kilpailupaikka, ajankohta, radan pituus
  • Lajiohjelma
  • Kilpailunjohtajan nimi ja yhteystiedot
  • Uimahallista vastaavan tahon hyväksymä järjestämissuunnitelma (viim. 6 tuntia ennen tapahtumaa)
  • Kansallisesta kilpailusta on myös julkaistava kilpailukutsu

Suomen Uimaliitto pidättää oikeuden olla myöntämättä kilpailulupia tapahtumiin ja tarvittaessa keskeyttää kilpailutoiminta viranomaisohjeistuksen tai koronavirustilanteen muuttuessa.

Uusi kausi alkaa syyskuussa kilpailukalenterien mukaisesti

1.9.2020 käynnistyvä uintiurheilukausi 2020-2021 jatkuu vahvistettujen kilpailukalenterien mukaisesti kaikissa lajeissa. Kilpailuja järjestävien seurojen tulee noudattaa syyskuusta alkaen voimassa olevia viranomaisohjeita sekä mahdollisia rajoitustoimia. Uimaliitto suosittelee järjestäviä seuroja suunnittelemaan tapahtumansa tiiviissä yhteistyössä uimahallin vastaavan tahon kanssa. Erillistä raportointia tai suunnitelmia ei tarvitse toimittaa Uimaliittoon.

HUOM! Uusi lisenssikausi alkaa 1.9.2020

Uintiurheilun lisenssikausi kestää syyskuun alusta elokuun loppuun asti. Kauden 2019-2020 lisenssillä voi kilpailla 31.8.2020 asti.

Kauden 2020-2021 lisenssimyynti avautuu elokuun alkupäivinä. Lisenssimyynnistä ohjeistetaan avautumisen jälkeen Blue Card-sivullamme.

Uuden kauden lisenssi tulee lunastaa samaan seuraan, mihin edeltävän kauden lisenssi osoittaa. Seuraa vaihdettaessa tulee toimittaa Edustussiirto. Edustussiirroissa on elokuussa 1.–31.8. ilmainen ja siirtoajaton käsittelyaika, elokuussa toimitetut edustussiirrot astuvat voimaan jo 1. syyskuuta.