Talent -ryhmä

Syksyllä 2013 perustettiin liittojohtoinen D- ja C-ikäisten, eli alle 13-vuotiaiden uimahyppääjien Talent-ryhmä. Sen tavoitteena on koota yhteen Suomen lupaavimpia nuoria hyppääjiä, tutustuttaa heidät toisiinsa ja motivoida heitä harjoittelemaan ja kilpailemaan. Talent-ryhmä on samalla nuorten maajoukkuetoiminnan esiaste, josta on helppo siirtyä kohti vielä kovempia haasteita.

Ryhmässä luodaan myös valmentajille yhteistyöverkostoa, jossa heillä on mahdollisuus oppia ja saada tukea toisiltaan ja näin kehittää koko Suomen uimahyppyjä. Ryhmään valituille hyppääjille järjestetään vuosina 2019–2020 yhteisiä kotimaan leirejä, sekä ulkomaankisamatka syksyllä 2019. Leirit ja kilpailumatkat ovat hyppääjille omakustanteisia.

Talent-ryhmän toiminnasta vastaa Salla Keckman.

Lisätiedot:

Tammikuu 2019
Huhtikuu 2019

Valintakriteerit

Ryhmään valitaan kahdeksi vuodeksi testileirin perusteella 8-14 hyppääjää. Valinnassa huomioidaan hyppääjän ikä ja harjoitteluvuodet sekä painotetaan hyppääjän ominaisuuksia ja tulevaisuuden potentiaalia. Ryhmälle valitaan 2-4 haastajaa, jotka tarvittaessa voidaan kutsua leireille mukaan. Valintakriteerit:

• Testileirin tulokset
  • Suosituksena on, että viimeistä vuotta D-sarjassa hyppäävillä on jo C-sarja koossa ainakin yhdeltä telineeltä
  • Talent-ryhmään valittavien viikoittaisen harjoittelumäärän tulee olla vähintään 10-12 tuntia iästä riippuen
  • Valinnoissa painotetaan hyppääjän ominaisuuksia menestyä tulevaisuudessa kansainvälisellä tasolla