Webinaarit

Sivua päivitetään...

Tulevat webinaarit

4.4. klo 17-19 Häirinnän ja kiusaamisen ennaltaehkäisy ja epäasialliseen käytökseen puuttuminen (Väestöliitto / Et ole yksin & Olympiakomitea)

Koulutuksessa tarkastellaan, mitä epäasiallinen käytös tarkoittaa. Millaista lainsäädäntöä ja tutkimusta aiheeseen liittyy? Miten urheilutoiminnassa voidaan ennaltaehkäistä kiusaamista, häirintää ja väkivaltaa? Miten näihin tilanteisiin voidaan puuttua?

Lisäksi perehdymme Olympiakomitean johdolla seuran toimintasääntöihin, sovitteluun sekä asiakkuuden ja jäsenyyden eroihin. Koulutus tarjoaa perustietoa ja konkreettisia välineitä tilanteiden kohtaamiseen ja käsittelyyn urheilutoiminnassa. Koulutukseen ovat tervetulleita kaikki urheilutoimijat. Ilmoittautuminen Suomisportissa 31.3. mennessä.

15.5. klo 17-19 Häirintäyhdyshenkilönä urheiluseurassa (Väestöliitto / Et ole yksin)

Koulutus on tarkoitettu henkilöille, joilla on jo perustietoa epäasiallisesta käytöksestä, häirinnästä, kiusaamisesta ja väkivallasta, ja jotka toimivat tai ovat ryhtymässä toimimaan häirintäyhdyshenkilönä urheiluseurassa. Koulutuksesta saa tietoa häirintätapausten kohtaamisesta ja jatko-ohjauksesta. Koulutuksessa pohditaan myös, mistä saada tukea tehtävässä toimimiseen. Ilmoittautuminen Suomisportissa 5.5. mennessä.

Webinaarien esitysmateriaalit

Yhteistyökumppanuuksien kasvattaminen seuratoiminnassa | 25.1.2023

Esitysmateriaali täällä.

Masters-urheilijoiden kokonaisvaltainen suorituskyky ja palautuminen | Antti Hagqvist | 13.2.2024

Webinaarin tallenne

Ravintoluento uintiurheilijan huoltajille ja valmentajille | 6.11.2023

Esitysmateriaali täällä

Vanhemmat nuoren urheilijan tukena | 22.2.2023
Hanna-Maria Hintasan luento vanhemmille 22.2.23. Luennon pohjana toimineen materiaalin läydät täältä.

Vanhemmat nuoren urheilijan mielen hyvinvoinnin vahvistajina | 24.11.2022
Luennon piti 24.11.22 Katri Lilja, MIELI ry:stä. Luennon materiaali tässä. Ja kiinnostuneille  Lisätietoja aiheesta Mieli Ry:n siuvilta.

Häirintävapaa urheilu- koulutus | 30.2.2022

Vanhemmille ja huoltajille suunnattu koulutus järjestettiin 30.3.22 Teamsillä. Luennon piti Väestöliiton Et ole yksin -palvelun asiantuntija Pauliina Lius. Koulutuksen aikana käytiin läpi miten seksuaalinen ja sukupuoleen perustuva häirintä voi ilmetä urheiluharrastuksessa.Tavoitteena oli pohtia huoltajien roolia häirinnän ennaltaehkäisyssä sekä tarjota valmiita toimintamalleja omaan lapseen kohdistuneen epäasiallisen käytöksen varalle. Koulutuksen materiaalin näet tästä.

Luento koulun ja urheilun yhteensovittamisesta | 24.11.2021

Huoltajille järjestettiin 24. marraskuuta 2021 luento aiheesta urheilun ja koulun yhteensovittaminen. Koulumaailman kasvoina toimivat Porin lukion erityisopettaja Merja Mäkelä ja Porin lukion kuraattori ja uintivalmentaja Saija Törmä. Luennolla käsiteltiin mm. ajankäyttöä, motivaatiota, suorituspaineita ja oppilaitosten opiskeluhuollon palveluita nuoren tukena.
Materiaalin näet tästä. Materiaalin lopusta löytyy linkkejä erilaisiin käytännön vinkkeihin.

Nuoren urheilijan ravitsemus arjessa | 05/2021

Uimaliitto järjesti toukokuussa 2021 etäyhteyksin nuorten vanhemmille ravitsemusluennon, jossa urheiluravitsemusasiantuntija ja -valmentaja Mari Lahti, ETM, kävi läpi käytännönläheisesti esimerkkien kautta, miten nuoren urheilijan ateriarytmi, ateriat ja välipalat olisi hyvä rakentaa. Tutustu luennon materiaaliin tästä!