Blue Card -lisenssi

Oikopolut:

Masters-infoa | Vesipeto-harrastepassi | Tapaturman sattuessa | Pohjantähti |

Blue Card -lisenssi tarjoaa uintiurheilijalle

• Kilpailulisenssin ajalle 1.9.–31.8.
  • Pohjantähden tapaturmavakuutuksen
treeneissä ja kilpailuissa
  • Pisara-palvelun käyttöoikeuden

UUTTA: Light Blue Card kertakäyttöön!

• Tutustu halvemmalla lajiin yhden kilpailun aikana!
  • Kilpailulisenssi 14 vuorokauden ajalle
  • Pohjantähden tapaturmavakuutus kilpailuissa (0-69-vuotiaille)
  • Voimassa heti maksamisesta
  • Ei korotettavissa Blue Card -lisenssiksi
  • Katso Light Blue Cardin vakuutuksen tuoteseloste

Lunasta kauden 2018–2019 Blue Card -lisenssi

• Siirry osoitteeseen uimaliitto.lisenssikauppa.fi
  • Täytä tarvittavat tiedot. Lisenssin oston yhteydessä tulee merkitä sähköpostiosoite. Alaikäisiltä lomakkeeseen tulee merkitä huoltajan sähköposti.
  • Maksa lisenssi verkkopankkitunnuksilla tai MobilePay sovelluksen avulla. HUOM! Lisenssi on maksettava lunastettaessa.
  • Rekisteri lähettää maksun jälkeen vahvistuksen sähköpostiisi.

Lisenssin oston yhteydessä voi hankkia Pohjantähden tarjoman tapaturmavakuutuksen. Lisätietoja vakuutuksesta.

Lataa lisenssikortti puhelimeesi!

Lisenssin lunastaneille on mobiilisovellus, jonka voi ladata Android- ja iOS-laitteille. Lue lisää sovelluksesta.

Hinnasto kaudella 2018–2019

Blue Card -lisenssit, paitsi Light Blue Card, ovat voimassa 1.9.2018 – 31.8.2019 ja sisältävät Pisara-palvelun käyttöoikeuden. Hinnat eivät ole muuttuneet kaudesta 2017–2018.

Nuorten Blue Cardit (2003–2018 syntyneet)

• 61,00 € Nuorten Blue Card ja vakuutus (uinti, uimahypyt, taitouinti)
  • 73,00 € Nuorten Blue Card ja vakuutus (uinti, uimahypyt, taitouinti, vesipallo)
  • 54,00 € Nuorten Blue Card ilman vakuutusta

Aikuisten Blue Cardit (1948–2002 syntyneet)

• 72,00 € Aikuisten Blue Card ja vakuutus (uinti, uimahypyt, taitouinti)
  • 99,00 € Aikuisten Blue Card ja vakuutus (uinti, uimahypyt, taitouinti, vesipallo)
  • 54,00 € Aikuisten Blue Card ilman vakuutusta

Seniori Blue Card (yli 70-vuotiaille)

• 54,00 € Vakuutukseton Blue Card yli 70-vuotiaille (selvitä urheilutapaturmavakuutuksen mahdollisuus vakuutusyhtiöstäsi)

Omavastuut Blue Cardin urheilutapaturmavakuutuksessa

• 0,00 € Nuorten Blue Card -vakuutuksissa
  • 50,00 € Aikuisten Blue Card -vakuutuksissa

Masters-infoa

Myös masters-uintiurheilijat tarvitsevat voimassa olevan kilpailulisenssin, eli Blue Cardin voidakseen osallistua kilpailuihin. Vakuutusyhtiö ei kuitenkaan tapaturmavakuuta lisenssin kautta 70 vuotta tai sitä vanhempia urheilijoita, joten heidän tulee itse huolehtia urheilussa voimassa olevasta tapaturmavakuutuksestaan oman vakuutusyhtiönsä kanssa.

Oman vakuutuksen numero ja yhtiö ilmoitettava lisenssiin

Mikäli urheilija täyttää 1.9.2018–31.8.2019 välisenä aikana 70 vuotta tai enemmän, lisenssiä lunastettaessa järjestelmä tunnistaa iän syntymäajan perusteella, ja tarjoaa yli 70-vuotiaalle lunastajalle ainoastaan Seniori Blue Cardia ilman tapaturmavakuutusta.

Pidäthän huolen, että itselläsi on kilpaurheilun mahdollistava tapaturvavakuutus tai olet tietoinen vakuutusturvan puuttumisesta. Blue Card ilman tapaturmavakuutusta sisältää kilpailulisenssin ja Pisara-palvelun käyttöoikeuden lisenssikaudelle. Muista lunastaa lisenssi ajoissa ennen kilpailuja: uimaliitto.lisenssikauppa.fi

Vesipeto-harrastepassi

Vesipeto harrastepassi ei ole kilpailulisenssi, vaan ryhmävakuutus!

Seuroille on tarjolla Vesipeto harrastepassi. Se on tarkoitettu kaikille alle 18-vuotiaille lapsille ja nuorille, jotka osallistuvat uimaseuran toimintaan harrasteryhmissä, kuten vesirallissa, tekniikkarallissa, lajikohtaisissa kilpa- ja tekniikkakouluissa yms. Vesipeto harrastepassin lunastaa aina kurssin järjestävä uimaseura.

Sisältö

Vesipeto harrastepassi sisältää kaikille kurssilaisille ryhmävakuutuksen. Tutustu Vesipeto harrastepassi-vakuutuksen esitteeseen. Vesipeto harrastepassi maksaa 7,00 € / osallistuja ja on voimassa koko kauden 1.9.2018–31.8.2019. Näin kauden aikana useammallekin kurssille osallistuvalle riittää yksi Vesipeto harrastepassi.

Hankkiminen

Vesipeto harrastepassit hankitaan lisenssikaupasta osoitteessa uimaliitto.lisenssikauppa.fi Useampien vesipeto-harrastepassien ostaminen käy kätevästi käyttämällä Excel-tiedostoa. Vesipeto harrastepassien hankinnassa olevissa ongelmissa olkaa yhteydessä Uimaliiton toimistoon, finnish.swimming@uimaliitto.fi.

Tapaturman sattuessa...

Mikäli olet lunastanut tapaturmavakuutuksen sisältävän Blue Cardin, olet vakuutettu urheilussa sattuvien tapaturmien varalta treeneissä ja kilpailuissa Keskinäinen vakuutusyhtiö Pohjantähden puolesta.

Henkilövahinkoilmoitus netissä tai paperilla

Urheilutapaturman sattuessa tulee tehdä viipymättä korvaushakemus, eli henkilövahinkoilmoitus, vakuutusyhtiö Pohjantähdelle. Vakuutusnumero, joka kysytään vahinkoilmoituksen yhteydessä, on 982-632979

Täytä korvaushakemus huolellisesti ja toimita se allekirjoitettuna Pohjantähdelle. Alaikäisen korvaushakemuksen allekirjoittaa huoltaja. Korvaushakemuksen löydät Pohjantähden kotisivuilta. Voit täyttää korvaushakemuksen sähköisen asiointipalvelun kautta tai tulostaa sen paperille: www.pohjantahti.fi

Vahinkoasioissa voit myös kysyä neuvoa suoraan Pohjantähden puhelinpalvelusta, 020 763 4010 (ma-pe klo 8-20).

Pohjantähden nettipalvelussa:

Pohjantähti vakuuttajana

Uimaliiton lisenssivakuuttajana on toiminut jo vuodesta 2011 Pohjantähti Keskinäinen Vakuutusyhtiö. Uimaliiton Blue Card -lisenssiin kuuluu Pohjantähden urheilutapaturmavakuutus, joka on voimassa lajiin liittyvässä harjoittelussa, kilpailuissa sekä koulutus- ja valmennusleireillä.

Vinkkipalkkio Uimaliiton jäsenseuroille

Uimaliiton jäsenseurat saavat toimintansa tueksi Pohjantähdeltä 40 euron vinkkipalkkion jokaisesta uuteen Pohjantähtiturva kodille -sopimukseen johtaneesta jäsenensä vinkistä. Vinkkaajan ei tarvitse tarkemmin tuntea vakuutustuotteita eikä myydä mitään. Riittää, kun tuttava antaa luvan yhteystietojen välittämiseen, Pohjantähti hoitaa loput. Vinkin Pohjantähdelle voi antaa osoitteessa www.pohjantahti.fi/uimaliitto, muista mainita mahdollisen vinkkipalkkion saava uimaseura!

Vinkkibannerit seurojen nettisivujen käyttöön

Pohjantähti-vinkkibannerit voi ladata alta. Julkaistu banneri tulee linkittää osoitteeseen:
www.pohjantahti.fi/uimaliitto

Paikallisesti palveleva valtakunnallinen vakuuttaja Hämeenlinnasta

Pohjantähden syntyi jo vuonna 1895.  Yhtiön pääkonttori sijaitsee Hämeenlinnassa. Yli sataviisitoistavuotisen toimintansa aikana yhtiö on kannattavasti kasvanut valtakunnalliseksi vakuuttajaksi. Tarjoamme vakuutuspalveluja kotitalouksille, maatalouksille sekä yrityksille. Huolehdimme myös asiakkaidemme henki- ja eläkevakuutusratkaisuista yhdessä yhteistyökumppaneidemme Aktia Henkivakuutuksen, eläkevakuutusyhtiö Eteran ja Veritas-eläkevakuutuksen kanssa.

Pohjantähti Keskinäinen Vakuutusyhtiö on asiakkaidensa omistama. Ylin päätös- ja toimeenpanovalta on yhtiökokouksella. Yhtiökokouksessa äänioikeutettuja ovat vakuutuksenottajat ja takuupääoman omistajat.

Pohjantähti tänään

• lähes 40 palvelukonttoria
  • henkilökuntaa n. 330 henkeä
  • vakuutusmaksutulo n. 94,1 milj. euroa vuonna 2013

Katso lisää www.pohjantahti.fi

BlueCard Infoa

Lunastaminen netissä ja verkkomaksu

Blue Card -lisenssi lunastetaan internetissä: uimaliitto.lisenssikauppa.fi/shop. Täytä tarvittavat tiedot ja valitse oikea lisenssi, jonka jälkeen voit siirtyä suomalaisen Maksuturvan tarjoamaan verkkomaksupalveluun. Lisenssi on maksettava lunastettaessa.

Valitse ja lunasta oikea Blue Card

Lunastaessasi Blue Cardia järjestelmä tarjoaa syntymäaikasi perusteella aikuisten tai nuorten lisenssiä. Aikuisten lisenssi on yli 15-vuotiaille ja nuorten lisenssi enintään 15-vuotiaille. Eri tasoisilla vakuutusturvilla mahdollistat kilpailemisen eri lajeissa. Huomioi, että vesipallossa vakuutusmaksu on korkeampi kuin uinnissa, uimahypyissä tai taitouinnissa. Valitse oikea kausi ja lisenssi- ja vakuutustyyppi, sekä seurasi, jota edustit edellisellä kaudella. Seuraa ei voi vaihtaa ilman edustussiirtoa.

Oman urheiluvakuutuksen käyttäjät

Vakuutukselliseen Blue Cardiin sisältyy Pohjantähden urheilutapaturmavakuutus.

Mikäli käytät omaa urheilutapaturmavakuutusta, voit lunastaa Blue Cardin ilman siihen kuuluvaa Pohjantähden urheilutapaturmavakuutusta. Ilman urheilutapaturmavakuutusta ei saa osallistua Uimaliiton seurojen harjoitus- tai kilpailutoimintaan. Jos lunastat Blue Cardin ilman siihen kuuluvaa vakuutusta, tulee sinulla itselläsi olla vakuutus joka kattaa kilpailemisen kyseisissä lajeissa.