Ulla Lucenius palkittiin Urheilugaalassa TAUSTAVOIMA –kunniakirjalla!

#UUTINEN #TAITOUINTI 12.1.2023

Urheilugaalan TAUSTAVOIMA – palkintoluokka jaetaan tänä vuonna poikkeuksellisella tavalla. Taustavoima palkintoluokassa palkitaan tänä vuonna poikkeuksellisesti jokaisesta lajista yksi lajin keskeinen taustahenkilö Urheilugaalan kunniakirjalla. Jokainen lajiliitto on nimennyt yhden oman taustavoimansa.

Uimaliitto on valinnut Ulla Luceniuksen TAUSTAVOIMA –kunniakirjan saajaksi.

TAUSTAVOIMA voi olla tänä vuonna lajin pitkäaikainen toimija, jonka panos on ollut poikkeuksellisen merkittävä lajissa ja on suurella lajisydämellään ollut mukana lajin pitkäaikaisessa kehittämisessä. Taustavoima voi olla seuratoimija tai hän on voinut toimia vuosien aikana monessa eri roolissa lajin parissa. Lajiliitto siis itse päättää ja perustelee, kenet haluaa palkita lajinsa Taustavoimana.

Ulla Lucenius on kansainvälisesti arvostettu uintiurheilutoimija. Yli 40 vuoden kokemuksen uintiurheilun vaikuttamistyöstä omaavalla Luceniuksella on takanaan pitkä ura uintiurheilun kansainvälisissä tehtävissä ja hän omaa valtavan laajan verkoston.

Luceniuksen ura taitouinnissa on vienyt hänet kotimaan altailta kansainvälisiin tehtäviin Euroopan Uimaliitossa LENissä sekä kansainvälisessä Uimaliitossa FINAssa. Luceniuksella on katse koko ajan toiminnan uudistamisessa ja kehittämisessä sekä hän toimii aina urheilijoiden ja lajin etua ajatellen. Hänen osaamisellaan on iso vaikutus Suomen, Euroopan sekä maailman tasolla.

Lucenius on toiminut vuosina 1992–2009 FINAn taitouintikomiteassa. Lisäksi hän on ollut Euroopan Uimaliiton (LEN) taitouintikomitean puheenjohtaja vuodesta 2012. Komiteassa Lucenius on istunut vuodesta 1990 alkaen. Lucenius valittiin uudelleen FINAn taitouintikomiteaan vuonna 2022. Hän on toiminut Suomessa ja ulkomailla taitouinnin valmentaja- ja tuomarikouluttajana kaikilla tasoilla, sekä toiminut valmentajana Suomen menestyksekkäimpien taitouimareiden taustalla usealla vuosikymmenellä.

Uimaliitto onnittelee Luceniusta!

Henkilöt