Uintikampanja alkoi 62 hallissa ja 25 seurassa

#UUTINEN #UINTI 2.3.2020

Ui Elämäsi Kuntoon -kampanjassa voi kerätä metrejä uimalla tai minuutteja vesijuoksulla tai vesijumpalla. Kuva: Mika Ruusunen

Jo vuodesta 1992 alkaen vuosittain järjestetty Ui Kesäksi Kuntoon -kampanja on palannut uimahalleihin uudistuneena. Kampanjan uusi nimi on Ui Elämäsi Kuntoon, ja se laajentuu myös syksylle. Perinteisen maaliskuun kampanja-ajan lisäksi nyt myös lokakuu on Ui Elämäsi Kuntoon -kuukausi. 1.-31. maaliskuuta käynnissä olevaan kampanjaan on lähtenyt mukaan 62 uimahallia ympäri Suomen.

– Halusimme kehittää tätä hienoa kampanjaa ja kysyimme siihen näkemyksiä aktiivisimmilta uimahalleilta. Sieltä löytyi tahtoa toteuttaa uintikampanjaa myös syksyllä, ja se on hieno asia, ettei uintikunnon ja -tekniikan kohentaminen ole enää vain kevään juttu, iloitsee Uimaliiton toiminnanjohtaja Sanna Airaksinen

Ui Elämäsi Kuntoon sai myös uuden ilmeen, mikä alleviivaa sitä, että uintiliikunta on hyvin monipuolista ja sopii lähes kaikille.

Seurat mukana omassa sarjassaan

Uimaseuroille on jo muutaman vuoden ajan ollut oma sarja uintikampanjassa. Seuratoiminnassa mukana olevilla on luontainen kytkös uintiliikuntaan ja kampanja pyrkii aktivoimaan myös niitä seurojen henkilöitä, jotka eivät altaissa päivittäin harrasta, kuten vanhempia, valmentajia ja muita seuratoimijoita. Tämän maaliskuun Ui Elämäsi Kuntoon -kampanjaan lähti mukaan 25 uimaseuraa.

Kolme aktiivisinta seuraa palkitaan. Uidut kilometrit ja liikutut minuutit suhteessa osallistujamäärään kertovat seuran aktiivisuuden. Lisäksi palkitaan kolme seuraa osallistujamäärän perusteella ja kaikkien osallistujaseurojen kesken arvotaan tuotepalkintoja.

Mukavaa kunnonkohotusta myös kaikille uimaseuroille!

Altaassa kerätään metrejä ja minuutteja

UEK-kampanjaan voi osallistua kampanjaan kuuluvassa uimahallissa, jossa suorituksia voi kerätä joko uimalla tai vesijuoksulla ja vesijumpalla. Suoritukset voi kirjauttaa henkilökohtaiseen suorituskorttiin ja uimahallin suoritustaululle. Uimarit kirjaavat kauhotut metrit ja muut vesiliikkujat liikutut minuutit. Uimaseuroille on oma sarjansa kampanjassa.

Vaikka uimahalleissa suorituksia vertaillaankin innokkaasti, on kampanjan pääidea haastaa itsensä kasvattamaan uintiliikuntakuntoa ja kehittämään uintitekniikkaa. Myös mahdollisia aikaisempien vuosien tuloksia on hyvä lähteä parantamaan. Uimahallit voivat palkita osallistujiaan parhaaksi katsomillaan tavoilla kampanjaan kuuluvilla tuotepaketeilla.

Kampanjaan osallistuvat uimahallit on jaettu vuotuisen kävijämääränsä perusteella kolmeen sarjaan, pienet, keskisuuret ja suuret uimahallit. Kampanjan päätteeksi uimahallit ilmoittavat tuloksensa Uimaliittoon, joka palkitsee uintivarustepaketein yhdeksän uimahallia; kussakin sarjassa eniten kilometrejä keränneet hallit, eniten vesiliikuntaminuutteja keränneet hallit ja eniten kävijämäärään suhteutettuja osallistujia keränneet hallit.

Seuraa kampanjaa Facebookissa!

www.facebook.com/uielamasikuntoon