Uimahyppyjen aluevalmennusjärjestelmän toimintasuunnitelmassa pieniä muutoksia – Aluevalmentaja valittiin

#UUTINEN #UIMAHYPYT 17.8.2023

Hakijoiden määrä aluevalmentajaksi oli määrältään valitettavan pieni ja tästä johtuen toimintasuunnitelmaa jouduttiin hiukan alkuperäisestä muokkaamaan.

Aluevalmennusjärjestelmää lähdetään toteuttamaan leiritoiminta-ajatuksella suunnitellusti eteenpäin, mutta aluevalmentajia koko Suomeen valittiin vain yksi. Uimahyppyjen aluevalmentajaksi on valittu Jouni Seppänen.

Seppänen on aloittanut työt Uimaliitossa osa-aikaisesti 1.8.2023 ja hänen vastuualueensa on uimahyppyjen kansallisen tason kehittäminen ja koordinointi yhdessä Krista Salosen kanssa. Hän alkaa vastata 1.9. alkaen myös aluevalmennusjärjestelmän toiminnasta ja kehittämisestä yhdessä Salosen ja Juha Turusen kanssa.

Seppänen tulee vastaamaan alueleirityksen organisoinnista ja hän toimii leireillä myös valmentajana sekä valmentajien kouluttajana.
Osana Opetus- ja kulttuuriministeriön hanketta pyritään uudistamaan myös uimahyppyjen valmentajakoulutus-toimintaa sekä materiaaleja. Tässä työssä Seppänen on myös vahvasti mukana osana työryhmää.

Lisätietoja asiasta:

Hankkeen projektikoordinaattori