Team Aquanetti ui ennätyksiä Ruotsissa

#UUTINEN 10.10.2017

Swedish Swim Games sai jälleen suomalaisvieraita Väsbyhyn Tukholman pohjoispuolelle. Nuoret suomalaisuimarit kauhoivat yhteensä 13 mitalia. Vilma Oura teki päätöspäivän kovimman tuloksen.

Vilma Oura teki toisena kisapäivänä naisten parhaan tuloksen FINA-pistein mitattuna. Kuva: Marjoona Teljo

Uimaliiton Team Aquanetti otti 20 uimarin voimin osaa perinteisiin Swedish Swim Games -kisoihin viime viikonloppuna Väsbyssä. Valtaosa kilpailijoista oli Ruotsista, mutta joukkueita oli saapunut Suomen lisäksi myös Norjasta ja Puolasta.

Helsingfors Simsällskapin Vilma Oura rohmusi peräti neljä mitalia, yhden kullan, kaksi hopeaa ja yhden pronssin. Voitto irtosi 100 metrin selkäuinnissa, jossa Oura paransi omaa ennätystään melkein sekunnilla lukemiin 1.00,21. Tämä uupui vain 0,29 sekuntia nuorten Suomen ennätyksestä ja toi Ouralle 2 kg:n makeissäkin palkinnoksi toisen kisapäivän parhaasta naisten tuloksesta.

Omat ennätykset kaunistuivat myös monella muulla uimarilla. Esimerkiksi miesten 200 metrin selkäuinnissa komeasti mitaleille uineet Niki Karlsson ja Roni Kallström kaunistelivat ennätyslukemiaan yli puolellatoista sekunnilla, Karlsson otti hopeaa (2.02,02) ja Kallström pronssia (2.04,10).

Naisten 50 metrin selkäuinti oli toinen laji, jossa nähtiin kaksi suomalaista podiumilla. Mia Pentti ui hopealle (29,28) vain kuusi sadasosaa ruotsalaisvoittaja Miranda Arvisssonista ja Paula Peltola pronssille (29,68).

Nuorten uintimaajoukkueen ulkopuolelta ÅSK:n Ossi Oksa nousi myös mitaleille rintauintisprintissä kauden parhaallaan 28,12.

Tulospalvelu

Suomalaisten mitalit