Sanna Airaksinen kutsuttiin KIHU:n hallitukseen

#UUTINEN 21.2.2020

Sanna Airaksinen aloitti Uimaliiton toiminnanjohtajana marraskuussa 2018. Kuva: Jussi Salminen

Kilpa- ja huippu-urheilun tutkimuskeskukselle on valittu uusi hallitus kaudelle 2020-2021. Hallitukseen valittiin kahdeksan jäsentä ja puheenjohtajana jatkaa Olli-Pekka Karjalainen.

Säätiötaustaisen KIHU:n hallitukseen valitaan perustajien esittämiä jäseniä ja lisäksi kutsutaan kaksi muuta jäsentä. Perustajia ovat Olympiakomitea, Jyväskylän yliopisto ja Jyväskylän kaupunki. Uimaliiton toiminnanjohtaja Sanna Airaksinen kutsuttiin jäseneksi KIHU:n hallituksen tämän vuoden ensimmäisessä kokouksessa yhdessä Hannele Hiilloskorven kanssa.

– Hallitukseen tarvittiin vahvaa järjestöosaamista ja Sannalta sitä löytyy, hänen johtamiskokemuksensa sopii tähän erittäin hyvin. Suomalainen huippu-urheilu elää muutoksen aikaa ja töitä riittää. Pitää kuitenkin muistaa, että hallitus on hallitus, ja toiminta ratkaisee, kuinka hyvin valmentajat pystyvät tekemään työnsä ja urheilijat saavat keskittyä kehittymiseensä, puheenjohtaja Karjalainen linjaa.

Sanna Airaksinen on valmiina Karjalaisen luonnehtimaan palvelutehtävään:

– Olen erittäin otettu kutsusta hallituksen jäseneksi ja haluan lämpimästi kiittää valitsijoitani. Annan mielelläni osaamiseni kilpa- ja huippu-urheilun tutkimuskeskuksen käyttöön. Pidän tutkimustietoa ja laajaa kansallista sekä kansainvälistä yhteistyötä keskeisinä elementteinä huippu-urheilun tuloksellisessa kehittämisessä. Lisäksi on etuoikeus päästä osaavien asiantuntijoiden kanssa työstämään muun muassa uutta strategiaa ja tukemaan sitä ainutlaatuista työtä, jota KIHUssa tehdään.

Uinnin parista KIHU:n hallituksessa jatkaa myös Jyväskylän kaupungin nimeämänä olympiauimari Ari-Pekka Liukkonen.

Tutustu Kilpa- ja huippu-urheilun tutkimuskeskukseen

KIHU:n hallitus 2020–2021

Olli-Pekka Karjalainen, puheenjohtaja (Suomen Olympiakomitea)
Janne Avela, varapuheenjohtaja (Jyväskylän yliopisto)