Sami Wahlman valittiin LEN:in hallitukseen

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 8.11.2020

Sami Wahlman vaikuttaa jatkossa LEN:ssä. Hänen aikakautensa Suomen Uimaliiton puheenjohtajana päättyy tähän vuoteen.

Uimaliiton puheenjohtaja Sami Wahlman on valittu Euroopan Uimaliitto LEN:in hallitukseen seuraavalle nelivuotiskaudelle. Wahlmanin valintaa puolsi 52 jäsenmaasta kaikkiaan 50 maata. Wahlman on toiminut Suomen Uimaliiton puheenjohtajana vuodesta 2013, ja hänen seuraajansa valitaan Uimaliiton syyskokouksessa 21.11.

- Mahtava asia suomalaiselle uinnille ja urheilulle. Työ kansainvälisellä tasolla alkaa ja sitä me Suomessa tarvitsemme. Haluamme olla keskiössä osallistumassa ja vaikuttamassa päätöksentekoon. Suomalaisella uintiurheilulla on ollut kaikkinensa hieno viikko niin altaassa kuin luottamuspuolella, Wahlman toteaa.

Wahlman on toiminut monissa urheilukentän luottamustehtävissä. Hän on ollut muun muassa Pohjoismaiden Uimaliitto NSF:n hallituksen jäsen vuodesta 2012, Urheiluhallit Oy:n hallituksen puheenjohtaja vuodesta 2018, Mäkelänrinteen uintikeskus Oy:n hallituksen jäsen vuodesta 2016 ja myös Euroopan Uimaliitossa masterskomitean jäsenenä vuodesta 2008.

Wahlman työskentelee kansainvälisissä tehtävissä Vaisala Oyj:ssä.

Henkilöt

Sami Wahlman