Mentoriohjelma herätti kiinnostusta – haastattelut käynnistyvät

#SÄHKE #UINTI 19.8.2020

Kuva: Jussi Salminen

Uimaliiton ja Olympiakomitean Huippu-urheiluyksikön käynnistämä uintivalmennuksen kansainvälinen mentoriohjelma pääsee pian vauhtiin. Hakuaika päättyi elokuun puolivälissä ja Uimaliittoon saapui 13 hakemusta 12 seurasta ympäri maan. Mentoriohjelma herätti siis nuoren sukupolven uintivalmentajakunnassa enemmän kysyntää kuin paikkoja on.

– Olemme erittäin tyytyväisiä hakijoihin. Selkeästi ohjelmalle on tarvetta ja toivehan kansainvälisen tason osaamisen lisäämiseen tulikin alun perin valmentajilta. Seuroille iso kiitos jo tässä vaiheessa vahvasta tuesta ohjelmaan hakeneille valmentajille. Ja ilman OK:n Huippu-urheiluyksikön taloudellista tukea emme olisi päässeet näin nopealla aikataululla liikkeelle, kiittelee toiminnanjohtaja Sanna Airaksinen.

Seuraavaksi mentoriohjelma etenee haastatteluvaiheeseen, jossa kaikki hakijat haastatellaan etäyhteyksin elo-syyskuun vaihteessa. Tämä on hakijoille ensikosketus mentoriohjelman vetäjään Brian Marshalliin. Ohjelmaan tulee mukaan myös Uimaliiton valmennushenkilöstöä ja lopullinen osanottajamäärä tulee olemaan kahdeksasta kymmeneen. Kokoonpano on selvillä syyskuun puolivälissä.

Asiasanat

Mentoriohjelma