Lauren Hallaselkä voittoon Sheffieldissä

#UUTINEN 12.4.2019

Neljä suomalaishyppääjää kisaa kansainvälisessä Elite Junior -kisassa Englannissa. Heti avauspäivänä torstaina Suomeen saatiin kultaa, kun Lauren Hallaselkä kukisti brittihyppääjät metrin ponnahduslaudalla.

Lauren Hallaselkä hyppäsi Sheffieldin Junior Elite -kilpailujen startissa mestariksi A-tyttöjen 1 metrin ponnahduslaudalla. Hallaselkä nappasi ykkössijan sekä aamun alkukilpailussa että illan finaalissa. Finaalin pisteet 359,20 ylittävät kirkkaasti EM-kilpailujen A-valintarajan ja kakkoseksi sijoittunut Leedsin uimahyppyseuraa edustava Emily Bearpark jäi vajaan viiden pisteen päähän. Kolmanneksi sijoittui Holly Waxman, joka nähtiin viime kesänä Helsingissä nuorten EM-finaaleissa.

Nelipäiväisissä Brittien Junior Elite kilpailuissa kisaa tänä vuonna seitsemän maata mukaan lukien Iso-Britannian nuorten sarjojen eliitti. Suomesta kilpailuun osallistuvat Hallaselän lisäksi nuorten maajoukkueen uimahyppääjät Anni Paloheimo, Ruska Lehtonen ja Pinja Pylkäs. Kisat hypätään perinteikkäässä Ponds Forgen uintikeskuksessa.

Tulospalvelu