Lauren Hallaselkä voittoon Sheffieldissä

#UUTINEN 12.4.2019

Neljä suomalaishyppääjää kisaa kansainvälisessä Elite Junior -kisassa Englannissa. Heti avauspäivänä torstaina Suomeen saatiin kultaa, kun Lauren Hallaselkä kukisti brittihyppääjät metrin ponnahduslaudalla.

Lauren Hallaselkä kukisti metrin ponnahduslautafinaalissa Leedsin hyppääjät Holly Waxmanin (vas.) ja Emily Bearparkin. Neljänneksi sijoittui Lutonin Katie Burton. Kuva: Satu Uusitalo

Lauren Hallaselkä hyppäsi Sheffieldin Junior Elite -kilpailujen startissa mestariksi A-tyttöjen 1 metrin ponnahduslaudalla. Hallaselkä nappasi ykkössijan sekä aamun alkukilpailussa että illan finaalissa. Finaalin pisteet 359,20 ylittävät kirkkaasti EM-kilpailujen A-valintarajan ja kakkoseksi sijoittunut Leedsin uimahyppyseuraa edustava Emily Bearpark jäi vajaan viiden pisteen päähän. Kolmanneksi sijoittui Holly Waxman, joka nähtiin viime kesänä Helsingissä nuorten EM-finaaleissa.

Nelipäiväisissä Brittien Junior Elite kilpailuissa kisaa tänä vuonna seitsemän maata mukaan lukien Iso-Britannian nuorten sarjojen eliitti. Suomesta kilpailuun osallistuvat Hallaselän lisäksi nuorten maajoukkueen uimahyppääjät Anni Paloheimo, Ruska Lehtonen ja Pinja Pylkäs. Kisat hypätään perinteikkäässä Ponds Forgen uintikeskuksessa.

Tulospalvelu