Tilaisuudet seuroille

Aluefoorumi koolla helmikuussa 2019 Joensuussa. Kuva: Jussi Salminen

Uimaliitto järjestää jäsenseuroilleen erilaisia tapaamisia ja tilaisuuksia. Aluefoorumikierros 2020-2021 korvataan vallitsevasta koronatilanteesta johtuen toisenlaisilla kohtaamisilla. Syksyllä 2020 on tarjolla useita etäyhteyksin toteutettavia webinaareja sekä muita seurakohtaamisia. Tilaisuudet tarkentuvat ja päivittyvät tälle sivulle. Ilmoittautumiset  Suomisportissa. Tervetuloa mukaan!

Webinaarit syksyllä 2020

Keskiviikko 30.9. klo 17:30–19:30
Häirintävapaa urheilu – ennaltaehkäisy ja tapauksiin puuttuminen urheiluseuroissa
Pauliina Lius, asiantuntija, Et ole yksin -hanke, Väestöliitto

Tiistai 13.10.2020 klo 18:00 - 19:00
Kilpailutoiminnan ajankohtaiset
Kilpailutoiminnan ajankohtaiset on tarkoitettu uimaseurojen kilpailuista vastaaville. Tilaisuudessa keskustellaan kilpailutoiminnan ajankohtaisista asioista. Tilaisuuden johtaa Uimaliiton kilpailupäällikkö Pasi Salonen.
Lisätietoja pasi.salonen@uimaliitto.fi
Yhteenveto

Maanantai 2.11. klo 18:00 - 19:00 ja
Torstai 5.11. klo 10:00 - 11:00

Opetus- ja kulttuuriministeriön seuratoiminnan kehittämistuki (seuratuki) on tarkoitettu lasten ja nuorten liikuntaharrastuksen lisäämiseen sekä monipuolisen organisoidun liikunnan kehittämiseen. Harkinnanvaraista valtion erityisavustusta voivat hakea liikuntaa ja/tai urheilua järjestävät paikalliset, rekisteröityneet yhdistykset.

Uimaliitto järjestää kaksi samansisältöistä seuratuen infotilaisuutta webinaareina. Tilaisuudet johtaa Uimaliiton seuratoiminnan kehittäjä Jaana Sinervuo-Tarula.
Lue lisää ja ilmoittaudu ma 2.11. klo 18:00 - 19:00 tilaisuuteen 1.11. mennessä
Lue lisää ja ilmoittaudu to 5.11. klo 10:00 - 11.00 tilaisuuteen 4.11. mennessä

Tiistai 10.11. klo 18:00 - 19:30
Vesitaituriksi uimaseurassa – parauinti
Parauinnin ja erityisryhmien toiminnan aloittaminen seurassa, seurajohdolle, valmentajille ja ohjaajille suunnattu ilta.
Jari Nordblom, parauinnin vastuuvalmentaja, Uimaliitto & Kati Kauhanen, paralympiaurheilun asiantuntija, Uimaliitto
Lue lisää ja ilmoittaudu 8.11. mennessä

Maanantai 16.11. klo 17:30–19:30 HUOM! Muuttunut päivämäärä!
Vapaaehtoistoiminnan hyvät käytännöt
Miika Peltonen, vapaaehtoistoiminnan koordinaattori, Hämeen Setlementti
Lue lisää ja ilmoittaudu 15.11. mennessä

Toiminnanjohtajien kahvit

Uimaseurojen toiminnanjohtajat kahvittelevat yhdessä etäyhteydellä noin kerran kuukaudessa, jakavat ajatuksia ja kokemuksia sekä keskustelevat ajankohtaisista asioista. Näitä tilaisuuksia johtaa Uimaliiton toiminnanjohtaja Sanna Airaksinen. Lisää tietoa sanna.airaksinen@uimaliitto.fi

Kilpailutoimijoiden kahvit

Kilpailutoiminnan kahvit on tarkoitettu uimaseurojen kilpailuista vastaaville. Etäyhteydellä järjestettävissä tilaisuuksissa keskustellaan kilpailutoiminnan ajankohtaisista asioista noin kerran kuukaudessa. Tilaisuudet johtaa Uimaliiton kilpailupäällikkö Pasi Salonen. Lisätiedot pasi.salonen@uimaliitto.fi

Valmentajaverkosto

Valmentajaverkosto kokoontuu yhteen neljä kertaa vuodessa ja se on tarkoitettu kaikkien uintiurheilulajien valmentajille ja valmentautumisesta sekä osaamisen kehittämisestä kiinnostuneille. Tapaamisten ydinajatus on tarjota keskustelevalla näkökulmalla kilpauintiin ja huippu-urheiluun painottuvaa asiaa. Lisätietoa Uimaliiton koulutuspäällikkö Joni Toivolalta: joni.toivola@uimaliitto.fi Ilmoittaudu mukaan verkostoon täällä.

Kutsu Uimaliiton asiantuntija sparraamaan seuraa

Seuroilla on mahdollisuus kutsua Uimaliitosta asiantuntija sparraamaan seuraa seuratoiminnan eri osa-alueissa kuten koulutus, kilpailu- ja urheilutoiminta, hallinnon asiat tai viestintä ja markkinointi. Lisätietoa ja sparrauspyynnöt: jaana.sinervuo-tarula@uimaliitto.fi

Aluefoorumit

Uimaliiton aluefoorumeiden tavoitteena on koota seurat alueellisesti yhteen, keskustella ajankohtaisista ja alueellisista asioista, tuoda seurojen viestiä liiton toimintaan ja viedä asioita yhdessä eteenpäin. Vallitsevasta koronatilanteesta johtuen aluefoorumeita ei järjestetä perinteisessä muodossaan kaudella 2020-2021.

Katso videolta Joensuun aluefoorumin tunnelmia helmikuulta 2019: