Tilaisuudet seuroille

Aluefoorumi koolla helmikuussa 2019 Joensuussa. Kuva: Jussi Salminen

Uimaliitto järjestää jäsenseuroilleen erilaisia tapaamisia ja tilaisuuksia. Aluefoorumikierros 2020-2021 korvataan vallitsevasta koronatilanteesta johtuen toisenlaisilla kohtaamisilla. Syksyllä 2020 on tarjolla useita etäyhteyksin toteutettavia webinaareja sekä muita seurakohtaamisia. Tilaisuudet tarkentuvat ja päivittyvät tälle sivulle. Ilmoittautumiset  Suomisportissa. Tervetuloa mukaan!

Webinaarit syksyllä 2020

Keskiviikko 30.9. klo 17:30–19:30
Häirintävapaa urheilu – ennaltaehkäisy ja tapauksiin puuttuminen urheiluseuroissa
Pauliina Lius, asiantuntija, Et ole yksin -hanke, Väestöliitto
Lue lisää ja ilmoittaudu 28.9. mennessä

Keskiviikko 7.10. klo 18:00–19:30
Vesitaituriksi uimaseurassa – parauinti
Parauinnin ja erityisryhmien toiminnan aloittaminen seurassa, seurajohdolle suunnattu ilta
Jari Nordblom, parauinnin vastuuvalmentaja, Uimaliitto & Kati Kauhanen, paralympiaurheilun asiantuntija, Uimaliitto
Lue lisää ja ilmoittaudu 5.10. mennessä

Torstai 29.10. klo 17:30–19:30
Vapaaehtoistoiminnan hyvät käytännöt
Miika Peltonen, vapaaehtoistoiminnan koordinaattori, Hämeen Setlementti
Lue lisää ja ilmoittaudu 27.10. mennessä

Tiistai 10.11. klo 18:00 - 19:30
Vesitaituriksi uimaseurassa – parauinti
Parauinnin ja erityisryhmien toiminnan aloittaminen seurassa, valmentajille ja ohjaajille suunnattu ilta.
Lue lisää ja ilmoittaudu 8.11. mennessä

Marraskuussa tulossa myös:
Opetus- ja kulttuuriministeriön seuratuen haku, mitä huomioida hankkeen rakentamisessa ja hakemuksen tekemisessä
Ajankohta tarkentuu myöhemmin

Toiminnanjohtajien kahvit

Uimaseurojen toiminnanjohtajat kahvittelevat yhdessä etäyhteydellä noin kerran kuukaudessa, jakavat ajatuksia ja kokemuksia sekä keskustelevat ajankohtaisista asioista. Näitä tilaisuuksia johtaa Uimaliiton toiminnanjohtaja Sanna Airaksinen. Lisää tietoa sanna.airaksinen@uimaliitto.fi

Kilpailutoimijoiden kahvit

Kilpailutoiminnan kahvit on tarkoitettu uimaseurojen kilpailuista vastaaville. Etäyhteydellä järjestettävissä tilaisuuksissa keskustellaan kilpailutoiminnan ajankohtaisista asioista noin kerran kuukaudessa. Tilaisuudet johtaa Uimaliiton kilpailupäällikkö Pasi Salonen. Lisätiedot pasi.salonen@uimaliitto.fi

Valmentajaverkosto

Valmentajaverkosto kokoontuu yhteen neljä kertaa vuodessa ja se on tarkoitettu kaikkien uintiurheilulajien valmentajille ja valmentautumisesta sekä osaamisen kehittämisestä kiinnostuneille. Tapaamisten ydinajatus on tarjota keskustelevalla näkökulmalla kilpauintiin ja huippu-urheiluun painottuvaa asiaa. Lisätietoa Uimaliiton koulutuspäällikkö Joni Toivolalta: joni.toivola@uimaliitto.fi Ilmoittaudu mukaan verkostoon täällä.

Kutsu Uimaliiton asiantuntija sparraamaan seuraa

Seuroilla on mahdollisuus kutsua Uimaliitosta asiantuntija sparraamaan seuraa seuratoiminnan eri osa-alueissa kuten koulutus, kilpailu- ja urheilutoiminta, hallinnon asiat tai viestintä ja markkinointi. Lisätietoa ja sparrauspyynnöt: jaana.sinervuo-tarula@uimaliitto.fi

Aluefoorumit

Uimaliiton aluefoorumeiden tavoitteena on koota seurat alueellisesti yhteen, keskustella ajankohtaisista ja alueellisista asioista, tuoda seurojen viestiä liiton toimintaan ja viedä asioita yhdessä eteenpäin. Vallitsevasta koronatilanteesta johtuen aluefoorumeita ei järjestetä perinteisessä muodossaan kaudella 2020-2021.

Katso videolta Joensuun aluefoorumin tunnelmia helmikuulta 2019: