Uintiurheilun lisenssi 2023–2024

HUOM! Uusi lisenssikausi on 1.8.2023-31.7.2024

Suomen Uimaliiton lisenssikauppana toimii Suomisport, jonne tulee ensin luoda oma profiili, kuvalliset ohjeet profiilin luontiin ja lisenssin ostoon löytyvät täältä.

Kauden 2023-2024 lisenssit ovat myynnissä! Lunasta lisenssi Suomisportissa (linkki)!

Lisenssi uintiurheilijalle

• Kilpailulisenssi ajalle 1.8.2023–31.7.2024
  • Tarjoaa mahdollisuuden Pohjolan Sporttiturva -tapaturmavakuutukseen treeneissä ja kilpailuissa

Tapahtumalisenssi kertakäyttöön!

• Tutustu halvemmalla lajiin yhden kilpailun aikana!
  • Kilpailulisenssi 14 vuorokauden ajalle
  • Voimassa määrittelemäsi alkamispäivämäärän jälkeen 14 vrk, ei korotettavissa täyteen lisenssiin
  • Lisenssin tulee olla voimassa ilmoittautumisajalla sekä kilpailun aikana uinnissa
  • Lisätietoja vakuutuksesta TÄSTÄ

Näin lunastat kauden 2023–2024 lisenssin

• Kirjaudu Suomisportin käyttäjäksi ja pääset ostamaan lisenssin. Katso ohjeet kirjautumiseen ja lisenssin ostoon
  • Siirry Suomisportin lisenssikauppaan TÄSTÄ
  • HUOM! Maksa lisenssi Suomisportissa. Lisenssi on maksettava lunastettaessa.
  • Suomisport lähettää maksun jälkeen vahvistuksen sähköpostiisi.
  • Lisenssiseuraa ei voi vaihtaa itse, koska se on sidottu edustussiirtoon. Jos sinulla ei ole ollut edellisellä lisenssikaudella lisenssiä, ei siirtoa tarvitse tehdä.
    Liitto voi päivittää seuran vasta oston jälkeen, joten ole yhteydessä kirsi.yrjola@uimaliitto.fi
  • Uimaliiton tietosuojaseloste

Urheilutapaturmavakuutus on pakollinen

Kilpaurheilussa voimassa oleva urheilutapaturmavakuutus, oma tai lisenssin mukana lunastettava, on pakollinen kaikille lisenssin lunastaville. Lisenssin yhteyteen voi hankkia Pohjola Vakuutuksen tarjoman tapaturmavakuutuksen, eli Sporttiturvan. Sporttiturva on voimassa lajiin liittyvässä harjoittelussa, kilpailuissa sekä koulutus- ja valmennusleireillä.

HUOM! Uusi vakuutuskausi on 1.9.2023-31.7.2024. Lisätietoja vakuutuksesta TÄSTÄ

Lataa puhelimeesi Suomisport-sovellus!

Suomisport-mobiilisovellus on helppokäyttöinen tapa osoittaa lisenssin voimassaolo, hallita omia tietoja ja lunastaa lisenssejä ja vakuutuksia. Etsi sovellusta "Suomisport" puhelimesi sovelluskaupasta ja lataa ilmaiseksi puhelimeesi.

Hinnasto kaudella 2023-2024

Lisenssit, paitsi tapahtumalisenssi, ovat voimassa 1.8.2023–31.7.2024.

Nuorten lisenssi (2008–2023 syntyneet)

• 80,00 € Pohjolan Sporttiturvalla (uinti, uimahypyt, taitouinti)
  • 97,00 € Pohjolan Sporttiturvalla (uinti, uimahypyt, taitouinti, vesipallo)
  • 65,00 € ilman vakuutusta

Aikuisten lisenssi (1953–2007 syntyneet)

• 92,00 € Pohjolan Sporttiturvalla (uinti, uimahypyt, taitouinti)
  • 119,00 € Pohjolan Sporttiturvalla (uinti, uimahypyt, taitouinti, vesipallo)

Seniorilisenssi (yli 70-vuotiaille)

• 84,00 € Pohjolan Sporttiturvalla (uinti, uimahypyt, taitouinti)
  • 109,00 € Pohjolan Sporttiturvalla (uinti, uimahypyt, taitouinti, vesipallo)

Tapahtumalisenssi

• voimassa 14 vrk lunastamishetkellä määrittelemäsi alkamispäivämäärän jälkeen, kaiken ikäisille
  • 30,00 € ilman vakuutusta
  • 40,00 € Pohjolan Sporttiturvalla (uinti, uimahypyt, taitouinti, vesipallo)

Omavastuut Pohjolan Sporttiturva -urheilutapaturmavakuutuksessa

• 0,00 € Nuorten lisenssien vakuutuksissa
  • 100,00 € Aikuisten lisenssien vakuutuksissa
  • 100,00 € Seniorilisenssien vakuutuksissa

Vesipeto-harrastepassi alle 18-vuotiaat

• 10 € (ei kilpailuoikeutta, sisältää vakuutuksen)

Tapaturman sattuessa:

Mikäli olet lunastanut lisenssiin myös vakuutuksen, olet vakuutettu urheilussa sattuvien tapaturmien varalta treeneissä ja kilpailuissa Pohjola Vakuutuksen kautta Sporttiturva.

Henkilövahinkoilmoitus netissä tai paperilla

Urheilutapaturman sattuessa ota yhteys Pohjola Terveysmestari -palveluun. Tavoitat terveysmestarit puhelimitse 0100 5225 tai Pohjola Sairaala -sovelluksen kautta. Palvelu on avoinna joka päivä 7-23. Vakuutusnumero, jota tarvitset vahinkoilmoituksessa, on 06-21969 (kilpailulisenssi) ja 06-221969 (harrastepassi).

Vesipeto-harrastepassi

Vesipeto-harrastepassi sisältää vakuutuksen. Hinta on 10,00 € / osallistuja ja vakuutus on voimassa koko kauden 1.9.2023–31.7.2024. Näin kauden aikana useammallekin kurssille osallistuvalle riittää yksi Vesipeto-harrastepassi. Lisätietoa vakuutuksesta.

Vesipeto-harrastepassi on tarkoitettu kaikille alle 18-vuotiaille lapsille ja nuorille, jotka osallistuvat uimaseuran toimintaan harrasteryhmissä, kuten vesirallissa, tekniikkarallissa, lajikohtaisissa kilpa- ja tekniikkakouluissa yms. Vesipeto harrastepassin voi lunastaa joko yksityishenkilö (ostolinkki https://www.suomisport.fi/?sport=244) tai kurssin järjestävä uimaseura.
Seura tuo Vesipeto-harrastepassilaiset nippuna Excel-taulukossa, taulukkopohja ladattavissa ostovaiheessa seuran Suomisport-tunnuksilla. Käytä aina Suomisportin sivuilta ladattavaa ajantasalla olevaa taulukkoa Katso tarvittaessa ohjeet. Mahdollisissa ongelmissa ota yhteyttä Uimaliiton toimistoon krista.teramaa@uimaliitto.fi

Lisenssi-infoa

Lunastaminen netissä ja verkkomaksu

Lisenssi lunastetaan Suomisportin verkkopalvelussa. Rekisteröidy käyttäjäksi ja pääset ostamaan lisenssin itsellesi tai alaikäiselle lapsellesi. Lisenssi on maksettava lunastettaessa.

Valitse ja lunasta oikea lisenssi

Lunastaessasi lisenssiä järjestelmä tarjoaa syntymäaikasi perusteella oikeaa lisenssiä. Aikuisten lisenssi on yli 15-vuotiaille ja nuorten lisenssi enintään 15-vuotiaille. Eri tasoisilla vakuutusturvilla mahdollistat kilpailemisen eri lajeissa. Huomioi, että vesipallossa vakuutusmaksu on korkeampi kuin uinnissa, uimahypyissä tai taitouinnissa. Valitse oikea kausi ja lisenssi- ja vakuutustyyppi, sekä seurasi, jota edustit edellisellä kaudella. Seuraa ei voi vaihtaa ilman edustussiirtoa. Seura päivittyy järjestelmiin kun edustussiirto astuu voimaan, lisenssin voi ostaa vanhaan seuraan.

Oman urheiluvakuutuksen käyttäjät

Mikäli käytät omaa urheilutapaturmavakuutusta, voit lunastaa lisenssin ilman Pohjola Vakuutuksen Sporttiturva-urheilutapaturmavakuutusta. Ilman urheilutapaturmavakuutusta ei saa osallistua Uimaliiton seurojen kilpailutoimintaan. Jos lunastat lisenssin ilman siihen kuuluvaa vakuutusta, tulee sinulla itselläsi olla vakuutus joka kattaa kilpailemisen kyseisissä lajeissa.