Sarjat

Kevätkauden 2020 vesipallotoiminta lopetettu

Vesipallosarjat keväältä 2020 on lopetettu 12.3.2020 alkaen, eikä niitä pelata loppuun. Myöskään sijoituksia ja Suomen tai ikäkausimestaruuksia ei jaeta.

Vesipallosarjojen lopettaminen kesken johtuu koronaviruksen aiheuttamasta pandemiatilanteesta. Sarjoissa pelanneet joukkueet ovat maksaneet 50% sarjamaksusta, loppuosaa ei laskuteta seuroilta. Kulutilanteen mukaan mahdollisesti sarjamaksuista kulujen jälkeen ylijäävä osa hyvitetään seuroille seuraavista sarjamaksuista.

Syksyllä 2020 pelataan Suomen Cupit kaikissa niissä ikäsarjoissa, joihin ilmottautuu tarpeeksi joukkueita. Miesten sarjaa ei Suomen Cupissa pelata, koska syksyllä käynnistyy Nordic League, johon on mahdollisuus osallistua. Suomen Cupien lisätiedot ja ilmottautumisinfo tulevat maaliskuun aikana seuroille sekä Uimaliiton nettisivuille.

Pahoittelemme tilanteen aiheuttamia muutoksia.

Uimaliiton yleisistä linjauksista vastaa toiminnanjohtaja Sanna Airaksinen, sanna.airaksinen@uimaliitto.fi

Vesipallotoiminnan yhteyshenkilö
Tua Turunen
sarjavastaava
tua.turunen@uimaliitto.fi

TULOSPALVELU (Torneopal)

SM- ja Ikäkausisarjat pelataan 18.1.-14.6.2020.

MSM: Miesten SM-sarja

NSM: Naisten SM-sarja

BSM: Nuorten SM-sarja, vuonna 2002 ja myöhemmin syntyneille (vuosina 2000 tai 2001 syntyneitä pelaajia voi olla ottelukokoonpanossa enintään kaksi)

IKC: Alle 15-vuotiaiden ikäkausimestaruussarja, vuonna 2005 tai myöhemmin syntyneille