Viikonloppuna nähdään uintijuhlaa Espoonlahdessa

#UUTINEN #UINTI 2.11.2023

Fanny Teijonsalo Speedo Helsinki Swim Meetissä. Kuva: Jukka-Pekka Kankaanpää

Cetus järjestää yhteistyössä Uimaliiton kanssa avoimet, kansainväliset Grand Prix -kilpailut 4.–5.11.2023 Espoonlahden uimahallissa. Kilpailut käydään 25 metrin altaassa. GP-kilpailut ovat samalla hallin 40-vuotis juhlakilpailu. Uinnin Grand Prix on vuosittain järjestettävä uintitapahtuma, joka on SM-kilpailujen jälkeen yksi suurimmista kotimaisista uinnin kilpailutapahtumista.

Alkuerät starttaavat lauantaina kello 10 ja sunnuntaina kello 9.30. Iltajakso käynnistyy lauantaina kello 18.00 ja sunnuntaina 17.30. Henkilökohtaisia startteja viikonlopun aikana nähdään 2103 ja viestistartteja 91.

Kilpailuihin on ilmoittautunut yhteensä 643 uimaria. Mukana on niin kaikki kärkiuimarit kuin nuoret lupauksetkin.  A-maajoukkueesta nähdään kaikki uimarit ja B-maajoukkueesta suurin osa. Parauinnin A-maajoukkueesta mukana ovat Henrik Krogius ja Nader Khalili sekä nuorten maajoukkueesta Aukusti Paakkala ja Ronja Hampf.

Viikonlopun kilpailuissa voi alittaa aikarajoja Romaniassa joulukuussa pidettäviin lyhyen radan EM-uinteihin. Löydät EM-valintakriteerit tämän linkin takaa.

Espoonlahden uimahalliin mahtuu kilpailuja seuraamaan noin 400 katsojaa. Liput tapahtumaan myy lippu.fi. Tervetuloa seuraamaan huippu-uintia Espooseen!

Kaikki GP-kisoista:
Alustavat aikataulut | kisa-ohjelma | tulospalvelu | SuperLive