Vesipalloilijan polku on julkaistu!

#UUTINEN 31.10.2016

Huipulle tähtäävän vesipalloilijan polkutyö valmistui alkusyksystä ja Uimaliiton neljäs lajipolku on julkaistu myös julistemuodossa.

Vuonna 2015 käynnistynyt vesipallon polkutyö on saatu päätökseen. Vesipallo on lisenssimäärissä Uimaliiton toiseksi suurin lajiryhmä noin 500 harrastajalla 11 eri seurassa. Vesipalloa toteuttavat seurat saavat nyt käyttöönsä lajille oivan viitekehyksen, kun jo 7–8-vuotiaiden ikäluokasta alkava vesipalloilijan polku tarjoaa läpileikkauksen lajin painopisteistä varmistamaan laadukasta arkiharjoittelua.

Polkua suunnittelemassa on ollut useita asiantuntijoita. Muun muassa Pekka Natunen, Teppo Lehtinen, Alexander Värä ja Mika Wikström ovat tuoneet osaamistaan polun varrelle. Työryhmää ohjasi uintiurheilun kehityspäällikkö Ippe Natunen.

Vesipalloilijan polku löytyy PDF-versiona vesipallon valmennus-sivulta. Lajin asiantuntijaryhmä jakaa myös painettua polkujulistetta seurojen ja harrastajien käyttöön.

Uinti-lehdessä 4/2016 avataan myös uuden lajipolun merkitystä.

Henkilöt

Ippe Natunen