Urheilutoimittajat valitsivat EM-mitalisti Laukkasen vuoden parhaaksi uimariksi

#SÄHKE #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 16.1.2020

Jenna Laukkanen jatkoi lyhyen radan EM-uintien mitaliputkeaan tuplapronssilla joulukuussa Glasgow'ssa. Kuva: Jussi Salminen

Urheilutoimittajain liitto on valinnut jälleen vuoden parhaat urheilijat lajeittain. Nyt valinnat tehtiin 76 lajissa, ja ensimmäistä kertaa mukana oli myös taitouinti.

Vuoden 2019 menestynein uintiurheilija oli kaksi EM-pronssia saavuttanut Swimming Club Vuokatin uimari Jenna Laukkanen. Urheilutoimittajat nimesivät hänet vuoden 2019 parhaaksi uimariksi.

Uimahyppyjen parhaaksi valittiin nuorten EM-kisojen neljännen sijan saavuttanut Vantaa Divingin Nea Immonen. Vesipallon parhaaksi valittiin Suomen mestaruuden Cetuksen joukkueessa voittanut Sandor Barany. Ensimmäiseksi urheilutoimittajien valitsemaksi parhaaksi taitouimariksi nousi Oulun Uinnin 15-vuotias Mari Moilala.

Katso kaikki valinnat Urheilutoimittajain liiton sivuilta.