Uinnin aluevalmentajat on valittu (päivitetty)

#UINTI 3.8.2023

Opetus- ja kulttuuriministeriön tukeman lasten ja nuorten valmennus- ja koulutustoiminnan kehityshanke on edennyt seuraavaan vaiheeseen ja uinnin aluevalmentajat on nyt valittu.

Uinnin osalta kokonaishakijamäärä oli valtakunnallisesti 16.

"Kokonaishakijamäärä yllätti erittäin positiivisesti, ja hakijoiden taso oli laajalla skaalalla todella upea. On hienoa, että aluevalmennusjärjestelmä nähdään ja koetaan tarpeelliseksi osaksi tulevaisuuden suomalaista uintiurheilua. Nyt hypättiin iso askel eteenpäin, ja seuraavana steppeinä tulee olemaan jatkorahoituksen varmistaminen sekä toimintalinjojen rakentaminen. Toimintalinjat ja mallit tullaan rakentamaan yhdessä aluevalmentajien sekä Uimaliiton urheilutiimin kanssa.
Odotan innolla syksyä ja sitä, että päästään kaivamaan näppylähanskat esiin ja tekemään konkreettisesti tätä työtä. Meillä on mukana huikea porukka, joilla löytyy isoa intoa sekä vahvaa kokemusta uintiurheilun kehittämisestä niin valmennuksellisesti, kuin seurakehityksenkin näkökulmasta." Kommentoi hankkeen projektikoordinaattori Juha Turunen.

Aluevalmennusjärjestelmän toimintalinjat ja tavat, sekä aluevalmentajien konkreettiset työtehtävät tulevat seuroille tietoon heti syyskuun 2023 alussa.

Uinnin aluevalmentajat 1.9.2023 alkaen:

Pohjois-Suomi ja Pohjanmaa: Sami Aaltomaa
Häme ja Kaakkois-Suomi: Eeva Ketola