Uimaliitto mukana Toimintakykyinen Suomi -ohjelmassa

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 31.1.2024

Suomen Uimaliitto on mukana Olympiakomitean Toimintakykyinen Suomi -ohjelmassa. Suomessa tehdään paljon hyvää työtä fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen toimintakyvyn parantamiseksi. Tulokset ovat silti heikentyneet. Toimintakyvyn alenemisen raja on nyt ylitetty.

Kyse ei ole vain urheilusta tai liikunnasta, vaan tottumusten ja tapojen muuttamisesta. Muutokseen tarvitaan kaikkien Suomessa toimivien panos. Uimaliitto haluaa olla mukana ohjelmassa ja tehdä oman lupauksensa toimintakykyisen Suomen puolesta.

Uimaliiton lupaukset:

• Luomme Elämä vedessä konseptin, joka tukee liikkeen lisäämistä seuroissa läpi elämänkaaren.
  • Haastamme henkilöstömme työskentelemään vähintään puolet työajasta seisten tai liikkuen sekä tauottamaan istumista.
  • Suosimme työssämme toiminnallisia työmuotoja, kuten liikkuvia työpajoja ja kävelykokouksia niin toimistolla kuin järjestämissämme tilaisuuksissakin.

Haastamme kaikki jäsenseuramme mukaan tekemään omat lupauksensa liikkuvan ja toimintakykyisen Suomen puolesta.

Lue lisää ja tee oma lupauksesi osoitteessa: www.toimintakykyinensuomi.fi/tule-mukaan/

Olympiakomitean materiaalipankki | Toimintakykyinen Suomi