Uimahyppyjen kehittämisillasta saatiin ideoita tulevaan

#UUTINEN #UIMAHYPYT 16.11.2021

Kehittämisiltaan osallistui 11 henkilöä kahdeksasta eri seurasta.

Uimaliitto järjesti uimahyppyjen kehittämisillan maanantaina 25. lokakuuta etäyhteyksin.

Kehittämisillan tavoitteena oli käydä läpi uimahyppytoimintaan liittyviä ajankohtaisia asioita sekä järjestää etäyhteyksin toteutettavat työpajat, joissa tarkoituksena oli löytää keinoja kehittää seurojen ja kansallisen tason uimahyppytoimintaa.

Kehittämisiltaan osallistui kahdeksasta eri seurasta yhteensä 11 henkilöä. Illan aikana käytiin useita hyviä keskusteluja mm. siitä, mitkä asiat seurojen näkökulmasta toimivat hyvin ja minkälaisia haasteita seurat ovat kokeneet uimahyppytoiminnassa sekä miten näitä asioita olisi mahdollista kehittää yhdessä. Illan teemoina olivat seura- ja valmennusosaaminen sekä uimahyppyilmiö.

Työpajoissa seurojen edustajat toivat kehitysideoitaan esille ja työpajoista saatiin myös konkreettisia ideoita ensi vuodelle.

Uimaliiton lajipalvelukoordinaattori Krista Salonen oli illan tunnelmaan ja antiin tyytyväinen.

– Onnistuimme sisällöllisesti ja teknisesti järjestämään erinomaisesti onnistuneen illan. Olemme oikein iloisia, että näin monta seuraa oli mukana ja että saimme onnistuneita konkreettisia ideoita kehittämiseen. Seurat olivat aktiivisia osallistumaan ja ajatuksia pohdittiin syvällisesti, Salonen iloitsee.

Salonen kertoo, että illasta tehdään yhteenveto, jota voidaan hyödyntää uimahyppyjen kehittämisessä esimerkiksi toimintasuunnitelman muodossa sekä viedä eteenpäin uimahyppyjen ydinryhmälle.