Taitouinnin aluevalmentaja on valittu

#TAITOUINTI 2.7.2023

Opetus- ja kulttuuriministeriön tukeman lasten ja nuorten valmennus- ja koulutustoiminnan kehityshanke on edennyt hyvin ja uinnin lisäksi myös taitouinnin aluevalmentaja on nyt valittu.

Taitouinnin aluevalmentajan tehtävän hakijamäärä oli maltillinen, mutta onneksi hakijoista löydettiin yksi erittäin pätevä hakija. Taitouinnissa aletaan konkreettisesti rakentaa aluevalmentajan ympärille alueleiritystoimintaa, jossa myös koulutus on isossa roolissa. Taitouinnin aluevalmentaja hoitaa työnkuvassaan kaikki taitouintiseurat valtakunnallisesti ja alueleiritoimintaa on suunniteltu aloitettavan kahdella alueella: Pohjois- ja Keski-Suomi, sekä Etelä- ja Länsi-Suomi.

Aluevalmennusjärjestelmän toimintalinjat ja tavat, sekä aluevalmentajien konkreettiset työtehtävät tulevat seuroille tietoon heti syyskuun 2023 alussa.

Taitouinnin aluevalmentajana aloittaa 1.9.2023 alkaen

Iris Lucenius

"Mahtavaa, että saatiin Iriksen kaltainen pitkän linjan osaaja tekemään aluevalmentajan työtä Uimaliitossa. Vaikka työtuntimäärä on pieni, ja seuroja suhteessa paljon, niin uskon tällä olevan iso positiivinen vaikutus Suomalaiseen taitouintiin! Innolla odotan tulevan syksyn tuloa, että päästään yhteistä uintiurheilua kaikkien aluevalmentajien kanssa viemään eteenpäin! Kommentoi hankkeen projektikoordinaattori Juha Turunen"

Lisätietoa:
Juha Turunen