SM-uintien striimit lähetetään uuden alustan kautta

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 24.6.2024

Kuva: Teemu Moisio

Uimaliitto on aloittanut yhteistyön uudesta kilpailuiden ja otteluiden striimauspalvelusta ruotsalaisen Staylive-yhtiön kanssa. Staylive tuottaa uintiurheilun striimauspalveluita muun muassa Ruotsissa ja Sveitsissä. Stayliven tutumpi nimi esimerkiksi Ruotsissa on AquaTV, jonka kautta on mahdollista katsoa muun muassa Ruotsin mestaruusuinteja sekä Stockholm Swim Open -kilpailuja. Suomessa palvelu toimii nimellä AquaticsLIVE.

Uimaliiton tavoitteena on saada luotua yhteinen alusta, jossa kaikki uintiurheilun lajit, kilpailut ja ottelut näkyisivät tulevaisuudessa. Tällä hetkellä alustamalleja on seurojen omat alustat, SuperLive sekä paikallislehtien striimaukset.

– Seuratoiminnan näkökulmasta tulevaisuudessa seurat pystyisivät markkinoimaan omia yhteistyökumppaneitaan omien kilpailuiden striimissa sekä pienellä striimauksen maksulla seura voi tehdä myös tuloa katseluoikeuksien puolelta. SM-uinnit toimivat ensimmäisenä koeponnistuksena striimauksen osalta ja sen jälkeen tehdään lopullisia päätöksiä tulevasta, toteaa uintiurheilun kehityspäällikkö Juha Turunen.

SM-uintien striimaussivu löytyy osoitteesta: https://www.aquaticslive.fi/