Oona Tolppasen ja Uimaliiton myynti- ja markkinointiklinikka 2021–2022 alkaa keväällä

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI 22.3.2021

Uimaliitto järjestää uintiurheilun yksilölajien maajoukkueurheilijoille myynti- ja markkinointiklinikan yrittäjä Oona Tolppasen johdolla. Klinikka alkaa keväällä 2021 ja kestää vuoden 2022 kevääseen asti, ja pitää sisällään niin live- kuin Teams-luentoja sekä henkilökohtaista sparrausta Tolppasen kanssa. Klinikkaan valitaan hakemusten perusteella enintään 15 urheilijaa.

Tolppasen lisäksi kouluttajina toimivat Uimaliiton markkinoinnin ja viestinnän Lotta Lybeck sekä Jari Lamminaho.

– Myynti- ja markkinointiklinikan tavoite on luoda yksilöurheilijoille valmiuksia kertoa itsestään ja omasta tekemisestään mahdollisissa yritystapaamisissa sekä auttaa urheilijoita tekemään omat yritysesitykset. Lisäksi somekanavien hyödyntäminen on koulutuksen keskeisiä teemoja, Uimaliiton myynti- ja markkinointijohtaja Jari Lamminaho kertoo.

– Oona Tolppanen piti maajoukkueurheilijoille viime vuonna kaksi lyhyempää luentoa ja nyt haluamme syventää koulutusta. Tolppanen on urheilijoiden kannalta luonteva kouluttaja, sillä sosiaalinen media ei ole ollut hänelle päätyö, vaan hän on mahdollistanut somemarkkinoinnilla oman yritystoimintansa kehittymistä. Urheilijoille somen tulisi myös olla yksi ammattilaisuuden mahdollistaja, Lamminaho jatkaa.

Tolppanen on hyvinvointialan yrittäjä ja valmentaja sekä ensimmäisiä Instargram-vaikuttajia Suomessa. Hän on tuttu myös tv-ohjelmista Gladiaattorit ja Tikissä.

– Urheilu on itselle niin lähellä sydäntä ja toivoisin, että urheilua tuettaisiin enemmän, jotta urheilijoilla olisi mahdollisuus panostaa täysillä omaan uraansa. Haluan itse auttaa urheilijoita hyödyntämään sosiaalista mediaa, henkilöbrändäystä sekä kannustaa urheilijoita luomaan omien kanavien avulla persoonallista sisältöä, ja näin mahdollistaa osaltaan ammattilaisuran sekä mahdollisesti myös luoda uran urheilun jälkeiselle elämälle, Tolppanen sanoo.

Klinikasta pidetään avoin infotilaisuus Zoomin välityksellä keskiviikkona 31.3. klo 18:15. Tilaisuudessa avataan klinikan sisältöä, vastataan kysymyksiin sekä kerrotaan ohjeet klinikkaan hakemiseen.