Liitto nimittää Eetusta jenkkilän uintiscoutin

#UUTINEN 30.6.2012

Yhdysvalloissa Arizonan yliopistojoukkueessa opiskeleva ja treenaava Eetu Karvonen alkaa avustamaan Uimaliiton valtuuttamana yliopistouintia harkitsevia suomalaisuimareita. Asiasta tarjotaan infoa Eetun uintileirillä 12. elokuuta.

Yhdysvaltojen yliopistot tarjoavat uimareille erinomaiset mahdollisuudet yhdistää opiskelu ja tehokas kansainvälinen harjoitusilmapiiri. Mahdollisuus sisältää myös mainittavan riskin, mikäli vaihtoon liittyvät asiat eivät ole huolellisesti selvitettyjä ja sopivan joukkueen etsiminen harkittua. Yliopistojoukkueet eivät ole itsestään selviä onneloita kaikille, siksi vaihdossa on tärkeätä tehdä oikeita valintoja.

Yhdysvalloissa Portlandin ja Phoenixin yliopistoissa uinut maajoukkueuimari Eetu Karvosen roolina on tulevaisuudessa toimia suomalaisten uintiscoutina Pohjois-Amerikassa. Hän tuntee Yhdysvaltain yliopistokuviot ja on halukas auttamaan suomalaisia yliopistouintia harkitsevia uimareita vaihtoon liittyvissä asioissa. Tarjoamastaan tuesta ja avustamisesta Eetu perii tapauskohtaisesti sovittavan provision uimarin saamasta yliopistostipendistä.

Eetun rooli uintiscoutina

• Löytää kokonaisvaltaiseen valmennukseen keskittyvä uintijoukkue ja kullekin uimarille sopiva valmennusympäristö yhdessä uimarin ja hänen tukiverkoston kanssa.
  • Tukea suomalaisuimareiden ensiaskeleita Yhdysvaltain yliopistomaailmassa ja varmistaa, että myös opiskelut sujuvat uinnin ohella ja yhteistyö valmentajan, opettajien, vanhempien ja uimarin välillä toimii.
  • Toimia yhteyshenkilönä Uimaliiton ja yliopistopaikkakuntien välillä sekä tarvittaessa avustaa liittojohtoisten valmennusleirien tai muiden tapahtumien järjestämisessä Pohjois-Amerikassa.
  • Toimia yliopistouinnin esittelijänä Suomessa, esimerkiksi kansallisten arvokilpailujen yhteydessä.

Tule kuulemaan lisää Kuortaneelle 12.8.!

Uimaliitto ja Eetu kutsuvat asiasta kiinnostuneet infotilaisuuteen Eetun uintileirin yhteydessä 12. elokuuta klo 14.00 Kuortaneen urheiluopistolle. Infossa mukana Eetu Karvonen ja Uimaliiton valmennuspäällikkö Ippe Natunen. Ilmoittautumiset 6.8. mennessä sähköpostitse: ippe.natunen@uimaliitto.fi

Tervetuloa!

Henkilöt