Avovesiuinnin SM-kilpailut 2024

Avovesiuinnin SM-kilpailut järjestetään Lahdessa 3.8.2024. Kilpailupaikka on Möysän uimaranta (Joutjärvi). Kilpailurata on sama kuin vuonna 2023.
Tapahtumassa on myös kuntosarja, jossa uidaan 1,5 km (1 kierros). Kuntosarjaan ei tarvita lisenssiä eikä sarjassa ole pukurajoituksia.

Avovesiuinnin SM-kilpailuiden aikataulu (alustava) 3.8.2024:

11:00-12:00 Ilmoittautuminen SM-sarjat 3 (kaikki)

12:00-12:30 Kilpailuinfo SM-sarjat (kaikki)

13:00 SM 3 km naiset/miehet, tytöt/pojat 14-18

13:05 Masters N/M (viiden vuoden ikäsarjat)

14:30 Palkintojenjako SM-sarjat (kaikki)

15:30-16:15 Kuntosarjan 1,5 km ilmoittautuminen

16:15-16:40 Kuntosarjan info

17:00 Kuntosarja 1,5 km

18:00 Kuntosarja palkintojenjako (arvonta)

ILMOITTAUDU SM-SARJAAN

ILMOITTAUDU KUNTOSARJAAN

Kilpailusäännöt

Kaikki luokat uidaan Aqua:n avovesiuintisääntöjen mukaisesti. Lähtö tapahtuu vedestä äänimerkistä kaikissa luokissa. Kaikilla kilpailijoilla tulee olla uimalakki joka jaetaan osallistumispaketissa. HUOM! SM-kilpailuissa kilpailuasun/märkäpuvun ei tarvitse olla World Aquaticsin listalla, kunhan se täyttää säännöissä vaaditut kriteerit.

Kuntosarjassa saa käyttää märkäpukua riippumatta veden lämpötilasta.

Avovesikilpailujen säännöt (lämpötilat ja pukuohjeistus)

Uimaliitto järjestää tapahtuman yhdessä Suomen Uimaopetus- ja hengenpelastusliiton kanssa ja samana päivänä kilpaillaan myös rantapelastuksen lajeissa.
Sunnuntaina 4.8. kilpaillaan hengenpelastuksen allaslajeissa. Ilmoittautuminen rantapelastus- ja allaslajeihin tapahtuu SUH tapahtumasivujen kautta.

Kisasivut ja ilmoittautuminen: www.suh.fi/lahti2024