Seuraavassa UimaliittoLIVEssä 15.6. keskiviikkona klo 14-15 puhutaan viestinnästä

10.6.2022

UimaliittoLIVE -seuratapaamiset jatkuvat. Kesäkuun livessä puhutaan viestinnästä ja kysytään seuratoimijoiden mielipiteitä sekä toiveita viestinnän sisällöistä ja kanavista.

"On ehdottoman tärkeää, että Uimaliiton viestit tavoittavat seurakentän eri kanavia pitkin. Haluamme myös kuulla, miten seuroissa viesti jalkautuu harrastajille, vanhemmille ja ehkäpä myös uusille uimareille eli lisäämmekö uintiurheilun vetovoimaa myös markkinointiviestinnällä seurojen kautta", pohtii Uimaliiton tuore viestintäpäällikkö Soili Hirvonen.

Kanava- ja kohderyhmäkohtainen sisällöntuotanto on viestinnän toimivuuden kannalta olennaista.

"Viestintäkanavillamme on pääasialliset käyttäjäryhmänsä ja on tärkeää, että osaamme tuottaa juuri oikeanlaista sisältöä eri ikäisille, harrastuksen eri vaiheissa oleville ja tottakai myös faneille, jotka seuraavat uintiurheilua. Mutta vaikka sisällöntuotanto onkin kohdennettua, oma merkityksensä on myös sillä, että uintiurheilun yhteinen viesti huokuu taustalta", jatkaa Hirvonen.

Edistääkseen uintiurheilua strategiansa mukaisesti ja palvellakseen jäsenseuroja Uimaliitto toivoo, että seuratoimijat pohtisivat ajatuksia seuraavaan UimaliittoLIVEen viestintää koskien.

1) Mitä kanavia pitkin Uimaliiton viestintä tavoittaa sinut ja seurasi?
2) Miten uutiskirjeet ja muut Uimaliiton viestit jalkautuvat seurassa, miten informaatiota välitetään?
3) Toiveita Uimaliiton viestinnälle, millaista viestinnällistä tukea seurat kaipaavat?

Tervetuloa seuraavaan UimaliittoLIVEen keskiviikkona 15.6. klo 14-15 (liity mukaan linkistä)!

UimaliittoLIVE on Teamsin välityksellä tapahtuva vuorovaikutustapahtuma seuratoimijoiden kanssa. Joka kuukausi Uimaliiton henkilökunta kertoo ajankohtaisista asioista, kuuntelee seurojen ajatuksia ennakkoon valituista teemoista ja kannustaa avoimeen viestintään. Tapaamisiin ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon, linjoille pääsee avaamalla etäyhteyslinkin (Teams).