Vesipallon erotuomaritoiminta kaudella 2023-2024

22.11.2023

Sunnuntaina 29.10.2023 pidettiin tuomarifoorumi Impivaaran uimahallilla, jossa keskusteltiin tuomariasioista ja käytiin läpi tulkintaa uusista säännöistä.

Tuomarifoorumissa esille nousi muuttuneet säännöt ja yleiset havainnot puutteista kentän, pallojen ja toimitsijoiden osalta. Sarjamääräyksiin on kirjattu, että puutteen havaittuaan tuomari huomauttaa seuraa puutteista ja merkitsee tämän pöytäkirjaan. Sarjamääräyksissä todetaan, että uudelleen havaitusta puutteesta Uimaliitto perii 50€ sakon jokaisesta pelistä, jossa puutetta ei ole korjattu. Ydinryhmän kokouksessa 7.11.2023 käsiteltiin tämä asia, ja todettiin, että näitä sakkoja korjaamattomista puutteista aletaan periä jatkossa. Näin ollen suosittelemme vahvasti seuroja tutustumaan tuomarifoorumin muistioon sekä vesipallon uusiin sääntöihin ja tekemään tarvittavat toimenpiteet, jotta pelien järjestämiseen liittyvät asiat noudattavat sääntöjä. Sarjavastaavaan voi olla yhteydessä mahdollisiin lisäkysymyksiin liittyen. Muistion tuomarifoorumista pääset lukemaan tästä. Uudet säännöt ja niiden tulkinnat koskettavat kaikkia vesipallotoimijoita.

Seuraava tuomarifoorumi järjestetään 6. tammikuuta 2024 klo 14-16 Espoonlahden uimahallissa miesten SM-sarjojen alkaessa. Tähän kutsutaan tuomareiden lisäksi seuravalmentajat. Kutsut tulevat lähempänä ajankohtaa.

Tuoreet sarjamääräykset löytyvät täältä. Sarjamääräyksistä on tehty myös tiivistelmä tuomareille, seuroille ja joukkueille muistin tueksi!