Vesipallon sarjatoimintaa tarjoavat uimaseurat

Tiedustele vesipallotoimintaa lähimmästä seurastasi. Kaikkien Uimaliiton jäsenseurojen yhteystiedot löydät linkistä oikealla.

Kaupunki

• Seinäjoen Uimarit
  • Kotkan Uimaseura
  • Mikkelin Uimaseura

Kaikilla seuroilla ei vielä välttämättä ole Vesis käynnistynyt. Ole aktiivinen ja kysele lähimmästä uintikursseja järjestävältä taholta myös Vesiksestä. Saattaa olla, että Vesis-kurssi järjestetään juuri teidän paikkakunnallanne aktiivisen kyselyn ansiosta.

Seuravetoinen kansainvälinen vesipallotoiminta

Seurat järjestävät kansainvälistä vesipallotoimintaa seuravetoisesti kansallisella tasolla kolmella eri tavalla: U-13 maajoukkueeseen valmistava leirittely, naisten KV-jengi, sekä vesipallon masters -toiminta.

U-13 maajoukkueeseen valmistava leirittely

Porin Sentterit, Helsingin Kuhat ja Jyväskylän Saukot ovat järjestäneet yhteistyössä U-13 -ikäisille maajoukkueeseen valmistavaa leirittelyä. Leirittelystä voit lukea lisää täältä!

Vesipallon masters-toiminta

Helsingin Kuhat koordinoivat vesipallon masters -toimintaa. Syksyllä 2018 vesipallon masters -pelaajat osallistuivat Sloveniassa pelattuihin vesipallon mastersien EM-kilpailuihin. Vesipallon masters-toiminnasta kertoo lisää Kari-Juhani Lehtonen, sähköposti: kari@mainio.co

Naisten KV-jengi

Turun Uimarit koordinoi kaudella 2018-2019 seuravetoista kansainvälistä vesipallotoimintaa naisten joukkueelle, jonka nimenä kulkee KV-jengi. Joukkue osallistuu ainakin neljään kansainväliseen turnaukseen, joista ensimmäinen on viikonloppuna 7.-9.9.Sveitsissä pelattava neljän joukkueen turnaus. Syyskuun puolivälissä edessä on 8 joukkueen EU Nations turnaus Prahassa ja lokakuussa joukkue pelaa Turussa järjestettävässä seurajoukkueiden PM-turnauksessa. Loppiaisena joukkue matkaa Ruotsiin perinteiseen Trettonsdags-cupiin, jossa vastustajia on niin Ruotsista kuin muualtakin Euroopasta. Joukkue jatkaa mahdollisesti vielä keväällä kansainvälisiä pelejään. Lisätietoja naisten KV-jengin toiminnasta: Päävalmentaja Mika Wikström puh. 040 754 9610