Opiskelu ja urheilu

StipendiUrheilijat

Hei sinä nuori urheilija! Haaveiletko kaksoisurasta ulkomailla? Pohditko erilaisia uravaihtoehtoja lukion jälkeen, eikä mikään vaihtoehto Suomessa tunnu omalta?

StipendiUrheilijat -yritys on perustettu sinun avuksesi.
Yrityksen tarkoituksena on tukea ja auttaa nuoria urheilijoita valitsemaan ja löytämään itselleen sopivat uravaihtoehdot lukion jälkeen. StipendiUrheilijat keskittyy tarjoamaan nuorille mahdollisuuden tavoitella urheilustipendiä Yhdysvalloissa. Me, Ida ja Metin, haluamme toiminnallamme mahdollistaa sekä urheilu-urien täysipainoisen jatkumisen että yksilöiden kehittymisen urheilijan polulla.

StipendiUrheilijat perustajana on moninkertainen Turkin, Saksan sekä Suomen mestari, Metin Aydin.

"Perustimme StipendiUrheilijat -yrityksen yhdessä EM-mitalisti Ida Hulkon kanssa, jotta voimme tarjota nuorille vaihtoehtoisia urapolkuja ammattilaisurheilun ja täysipainoisen opiskelun rinnalle. Valmistuin itse Hawai'in Yliopistosta kauppatieteiden kandidaattina ja monien mutkien kautta olen lopulta päätynyt Suomeen jatkamaan maisteriopintojani Tampereen Yliopistossa ja harjoittelemaan kanssani valmistuneen Suomen ennätys -miehen, Olli Kokon kanssa", kertoo Aydin.

Miten prosessi etenee?

Yhteistyön starttaamisen jälkeen kontaktoimme urheilijalle parhaimmat yliopistot sekä neuvottelemme urheilu- ja akateemiset stipendit asiakkaillemme. Laajat kontaktimme varmistavat sen, että jokaisella nuorella urheilijalla olisi vaihtoehtoja, joista valita. Tiedämme, että askel kohti yliopistourheilijan uraa on pelottava ja haastava, mistä johtuen haluamme olla mukana tukemassa nuorta koko matkan ajan.

Omien kokemustemme sekä vuosien ammattitaidon kautta pidämme huolen, että hakuprosessin byrokratia tulee hoidetuksi kerralla oikein. Koemme tärkeäksi että urheilijalle ei aiheudu ylimääräistä stressiä itse hakuprosessista, siksi työskentelemme tiiviisti urheilijan kanssa ja teemme suurimman osan rekisteröinneistä itse. Palveluumme kuuluu kaikki aina urheilijaprofiilin luomisesta itse viisumihakemusten tekoon. Pidämme huolen siitä ettei urheilija jää missään vaiheessa prosessia yksin, edes Atlantin toisella puolella.

Uimaliiton ja StipendiUrheilijat Oy:n tavoitteet ovat yhteneväiset ja Uimaliitto kannustaakin kartoittamaan uravaihtoehtojan myös StipendiUrheilijat -tiimin kanssa.
Tuemme yhdessä jokaisen uimarinpolkua!

Yhteystiedot

Vastaamme mielellämme kysymyksiin ja kerromme lisää hakuprosessista sekä vaihtoehdoistasi Yhdysvalloissa.

Metin Aydin                                           Ida Hulkko
0442380295                                         0443121298
stipendiurheilijat@gmail.com

Ota siis rohkeasti yhteyttä!

SUOMEN UIMALIITON OHJEET JA TOIMINTATAPA TOISEN ASTEEN URHEILUOPPILAITOSHAKUPISTEYTYKSEEN

1. Suomen Uimaliitto noudattaa Suomen Olympiakomitean pisteytysohjetta toisen asteen urheiluoppilaitoshakumenettelyssä. Lisätietoa Olympiakomitean hakuohjeista löytyy tämän linkin takaa.
  2. Suomen Uimaliitto noudattaa lajiliitto pisteytyksessä Olympiakomitean pisteytysohjetta:

4,2–5

Lajin huippulahjakkuus, ikäluokan kansainvälisellä tasolla, maajoukkueen johtavan tason urheilija. Arvioidaan myös ikäluokan maajoukkueen kansainvälistä tasoa sekä ikäluokan maajoukkueurheilijoiden määrää.

3,1–4,1

SM-mitalitaso. Arvioidaan myös ikäluokan maajoukkueen kansainvälistä tasoa sekä ikäluokan maajoukkueurheilijoiden määrää.

2,1–3

SM-pistesijataso, SM-mitalitason viestijoukkueen jäsen. Arvioidaan myös ikäluokan maajoukkueen kansainvälistä tasoa sekä ikäluokan maajoukkueurheilijoiden määrää.

1,1–2

Lähellä SM-pistesijaa, SM-pistesijatason viestijoukkueessa.

0,1–1

Seuratason aktiivi.

1. Olympiakomitean pisteytyohjeen lisäksi Uimaliiton pisteytyskriteerinä uimareilla ovat SUiL-pisteet. SUiL-pisteet voi laskea nettisivulla olevalla laskurilla. Lisäksi nettisivulta löytyvät perusteet SUiL-pisteiden käytölle. Lisäksi käytössä ovat WA-pisteet, joita käytetään toissijaisena pisteytyskriteerinä. Muissa uintiurheilujajeissa käytetään Olympiakomitean pisteytysohjeistusta.
  1. Suomen Uimaliitto huomio pisteytyksessä edellisen vuoden ajan tulokset sekä sijoitukset, uinnissa huoioidaan tulokset lyhyeltä ja pitkältä radalta.
  1. Urheiluoppilaitoshaun lisäkysymyksiin kohtaan ”Urheilusaavutukset” pyydetään uimaria merkitsemään parhaan tuloksensa SUiL-pisteiden mukaan, matka, laji ja SUiL-pisteet. Lisäksi jos uintiurheilja on osallistunut kansallisen tason arvokilpailuuun tai pelannut kansallisessa sarjassa, pyydetään tämä tässä kohtaa mainitsemaan.

Lisätietoa:
Tommi Pulkkinen