Uimaliitto hakee huippu-uinnin valmennuspäällikköä

#UUTINEN #UINTI 1.9.2020

Suomen huippu-uinnille rekrytoidaan valmennuspäällikköä. Kuva: Jussi Salminen

Uimaliitto on käynnistänyt yhteistyössä Olympiakomitean Huippu-urheiluyksikön kanssa rekrytoinnin suomalaisen huippu-uinnin valmennuspäälliköstä tulevalle olympiadille 2021–2024. Vuodesta 2012 kansainvälisten arvokisojen mitalikannassa vuosittain pysynyt Suomen huippu-uinti etsii osaajaa, joka varmistaa Uimaliiton valmennuslinjan toteuttamisen uimari-valmentajaparien päivittäisharjoittelussa.

– Huippu-uinnin valmennuspäällikön, aikaisemmin olympiavalmentaja, rekry on merkittävä huippu-uinnin vahvistumisen kannalta tulevina vuosina. Keskeistä on Uimaliiton valmennuslinjan jalkautus sekä seuroissa toimivien valmentajien ja urheilijoiden tukeminen, toiminnanjohtaja Sanna Airaksinen kertoo.

Osaamisella luotava edelläkävijyys ja määrätietoisella analysoinnilla tavoiteltava menestys ovat tulevien vuosien suurteemoja Uimaliitossa. Maajoukkuetoiminnan suunnittelusta ja toteuttamisesta vastaava valmennuspäällikkö on mukana rakentamassa näitä kivijalkoja.

– Tehtävään valittavan henkilön osaaminen ja työskentelytapa tulevat olemaan vahvasti sidoksissa liiton viime lauantain kevätkokouksen hyväksymän strategian linjauksiin ja sen painopisteisiin seuraavan neljän vuoden osalta, Airaksinen jatkaa.

Tarkemmat tiedot hakuilmoituksesta ilmoitustaululla

Henkilöt