Haku uintiurheilun Kehittäjä-Tahkoon on käynnissä!

#UUTINEN #UINTI #UIMAHYPYT #TAITOUINTI #VESIPALLO 2.4.2024

Syksyllä 2024 starttaa uintiurheiluseurojen toiminnanjohtajille tai kehittämisyötä tekeville suunnattu valmennusohjelma Kehittäjä-Tahko yhteistyössä Vierumäen kanssa.

Valmennusohjelma sisältää muun muassa seuraavat kokonaisuudet: tiimin ja itsensä johtaminen, sidosryhmien mukaanotto ja tulosten varmistaminen, kehittäjä- ja kohtaamistaidot, kehittämisprojektin johtaminen sekä oma jaksaminen ja hyvinvointi.

Valmennusprosessin yhteydessä kehittäjät suorittavat kaksi Liikunnan ja valmennuksen ammattitutkinnon liikunnan osaamisalan tutkinnon osaa: Liikunnan toimintaympäristössä toimiminen ja yhdistyksessä toimiminen.

Kenelle? Toiminnanjohtaja tai kehittämistyötä seurassa tekevä. Valmennusohjelmaan otetaan mukaan 13-15 henkilöä. Jos hakijoita on enemmän, ensisijalla ovat tänä vuonna tähtiseurojen edustajat.

Miksi?  Valmennusohjelma on ainutlaatuinen tilaisuus verkostoitua, saada vertaistukea, kehittää omaa osaamistaan ja samalla edistää oman seuran toimintaa. Mukana valmennusohjelmassa ovat myös Uimaliiton seurakehittäjä Krista Salonen ja harrasteliikuntavastaava Annimari Korhonen.

Milloin?  Valmennusohjelma alkaa elokuussa 2024 ja loppuu keväällä 2025. Koulutus sisältää orientaatiopäivän sekä viisi lähiopetusjaksoa Vierumäellä. Lähijaksot ovat:

27.8.2024 Orientaatiopäivä (1 pv) ​

- tutustuminen valmennusohjelmaan ​

- tiimioppiminen ja kehittäjänä toimiminen ​

​18.-20.9.2024 Kehittäjä- ja kohtaamistaidot (2,5 pv)

- opitaan henkilökohtainen tapa toimia seuran kehittäjänä ​

13.-15.11.2024 Kehittämisprojektin johtaminen (2,5 pv) ​

-opitaan henkilökohtainen tapa toimia projektin johtajana ​

15.-17.1.2025 Tiimin ja itsensä johtaminen (2,5 pv)

- opitaan johtamaan projektitiimiä sekä oman työn hallintaa ​

​5.-7.3.2025 Sidosryhmien mukaanotto ja tulosten varmistaminen (2,5 pv) ​

- opitaan johtamaan ja kehittämään sidosryhmäsuhteita ​

7.-8.5.2025 Osaamisen jakamisen seminaari. Oma jaksaminen ja hyvinvointi (1,5 pv) ​

- opitaan toisilta jakamalla kehittämisprojektien oppeja ja tuloksia ​
- opitaan henkilökohtaisia oivalluksia työssä jaksamisesta

Hinta? Uimaliitto tukee seuroja kustantamalla valmennusohjelman hinnan (arvo 970€). Lähijaksojen ajaksi seuratoimijat varaavat majoituksen ja ruokailut. Majoituksen ja ruokailujen hinta lähijaksoille on yhteensä 730€ (sis. majoitus 2hh Pihkalassa + aamiaiset, lounaat ja päivälliset. Single huonelisä 45€/yö).

Haku ja aikataulu: Haku koulutukseen tapahtuu 30.4. mennessä alla olevan linkin kautta. Valinnoista tiedotetaan hakijoita 15.5. mennessä.
Ilmoittautuminen koulutukseen - Wilma - Suomen Urheiluopisto (inschool.fi)

Tallenne: Tähtiseurojen toiminnanjohtajille järjestetyn infotilaisuuden tallenteen voit katsoa täältä.

Lisätietoja: Krista Salonen, krista.salonen@uimaliitto.fi, 0451114093 Tai Annimari Korhonen, annimari.korhonen@uimaliitto.fi.