VUS-VSS ehdolla Vuoden Urheiluseuraksi!

#UUTINEN 4.12.2017

Viisi suomalaista urheiluseuraa on valittu finaaliin Vuoden urheiluseura -palkinnon saajaksi. Voittajaseura valitaan Urheilugaalassa 18. tammikuuta. Vaasan Uimaseura on mukana finaalissa!

Vaasan Uimaseuran Marianne Korvajärvi ja Tuukka Turunen Urheilugaalan ehdokkaiden julkaisutilaisuudessa. Kuva: Eki Karlsson

Urheiluseuratoiminta on ollut merkittävä osa Suomen satavuotista historiaa, ja jotta seuraavat sata vuotta urheiluseuratoimintaa voisi ja menestyisi hyvin, niin nyt halutaan kiinnittää huomio tulevaan. Vuoden Urheiluseura -stipendin teemaksi onkin valittu seuratoiminnan tulevaisuus. Valinnalla halutaan nostaa esille seuroja, jotka ovat valmistautuneet hyvin kohti tulevaa, ovat uudistumiskykyisiä ja onnistuvat osallistamaan ihmisiä toiminnan kehittämisen näkökulmasta.

Vuoden Urheiluseuraa ovat voineet ehdottaa Olympiakomitean jäsenjärjestöt sekä liikunnan aluejärjestöt. Uimaliiton ehdokas tähän kilpaan oli Vaasan Uimaseura – Vasa Simsällskap. Alkon ja Olympiakomitean muodostama valintaraati oli tästä ehdokkaasta vakuuttunut, ja 115-vuotias eteenpäin suuntautunut uimaseura onkin yksi viidestä finalistista, joista valitaan 18.1.2018 Urheilugaalassa Vuoden Urheiluseura!

Vuoden Urheiluseura palkitaan Alko Oy:n lahjoittamalla 10 000 euron stipendillä ja neljä muuta finalistiseuraa palkitaan 1000 euron stipendillä. Muut finalistit ovat Espoo Squash Rackets Club, Kaarinan Pojat (jalkapallo), O2 -Jyväskylä (salibandy) ja Seinäjoen Voimistelijat.

urheilugaala.fi