Vesisankareita liikutettiin uimastadionilla!

#UUTINEN 9.9.2015

Helsingin uimastadionilla järjestettiin tiistaina Vesisankarit-tapahtuma yli viidelle sadalle peruskoululaiselle. Sää oli syksyisen kylmä ja harmaa, mutta meininki altaassa lämmintä ja innokasta.

Kuva: Koululiikuntaliitto

Uimaliitto on mukana seitsemän muun liikuntajärjestön kanssa Vesisankarit-hankkeessa, jolla innostetaan koululaisia tutustumaan vesiympäristöön ja hankkimaan taidot turvalliseen vesillä liikkumiseen. Tänä syksynä järjestetään viisi Vesisankarit-tapahtumaa Helsingissä, Oulussa, Tampereella, Kuopiossa ja Turussa.

Helsingin Vesisankarit-tapahtuma toteutettiin tiistaina uimastadionilla School Action Dayn yhteydessä. Altaille saapui päivän aikana yli viisi sataa ala- ja yläkoululaista. Ohjelmassa oli hengenpelastusta, purjehdusopastusta, melontaa ja sukelluksen perusteita. Uimaliitto oli mukana ison altaan taitouintirastilla.

– Tosi hieno tapahtuma, sää oli vain syksyisen viileä, mutta se ei lämpöisissä altaissa olleita lapsia haitannut lainkaan, kertoi taitouintirastia vetänyt Vantaan Vandersin valmentaja Katri Kuikka.

– Vaikka mukana oli paljon poikavaltaisiakin koululuokkia, oli tosi hienoa huomata, että kaikki olivat ihan fiiliksissä. Nuorimpien kanssa tehtiin perusasennon lisäksi tynnyriä ja osteria, vanhempien kanssa päästiin vähän pidemmällekin kokeilemaan flamingoa ja balettijalkaa, Kuikka jatkoi.

Helsingin tapahtumasta luvassa juttua MTV:n Kymmenen uutisten loppukevennyksenä torstaina 10. syyskuuta.

Vesisankarit-kiertue jatkuu!

Uimaseuroja on mukana vetämässä toimintaa myös tulevissa Vesisankarit-tapahtumissa:

8.9. Helsinki
10.9. Oulu