Uintiurheiluun kahdeksan myönteistä seuratukipäätöstä

#UUTINEN 29.4.2019

Opetus- ja kulttuuriministeriö on myöntänyt liikunta- ja urheiluseuroille yhteensä 3,7 miljoonaa euroa seuratoiminnan kehittämistukea. Uimaliiton seuroista kahdeksan sai tukea, yhteensä 69 000 euroa.

Opetus- ja kulttuuriministeriö on myöntänyt vuoden 2019 seuratuet. Seuratuen avulla lisätään lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksia sekä tuetaan paikallista seuratoimintaa ja liikunnallisen elämäntavan edistämistä. Tukea myönnettiin 395 hankkeelle, joista uusia hankkeita on 258 ja jatkohankkeita 137. Ensimmäistä kertaa seuratukea saavia seuroja on 107. OKM vastaanotti yhteensä 703 hakemusta.

Uimaliiton jäsenseuroista uusia seuratukihakemuksia lähetettiin 11 seurasta. Uintiurheiluseurojen saamien tukien määrä vaihteli 5 000 – 15 000 euron välillä, ollen yhteensä 69 000 euroa. Kahdeksan tukea saaneen seuran joukossa oli kaksi edellisen vuoden jatkohakemusta, loput kuusi olivat uusia hankkeita. Vuonna 2018 tukea sai 11 uintiurheilun seuraa, yhteensä 77 500 euroa. Hakemuksia lähettetiin tuolloin 18 uintiurheilun seurasta.

OKM seuratukea saaneet uimaseurat:

Cetus Espoo
Haminan Uimaseura
Helsingin Uimarit
Kempeleen Pyrintö
Nurmijärven Uinti
Tuusulan Uimaseura
Uimahyppyseura Tiirat *
Uinti Vantaa, Vanders *
*= edellisen vuoden jatkohanke

Lisäksi Kouvolan Uimarit sai tukea jatkohankkeeseensa Sukeltajaliiton seurana.

Lisätietoa Opetus- ja kulttuuriministeriön tiedotteesta.