Talentit tanssivat ja pelastivat pääsiäisenä

#UUTINEN 8.4.2015

9–13-vuotiaiden uimahyppääjien Talent-ryhmä leireili pääsiäisenä Tikkurilassa. Ryhmän kummina mukana oli olympiahyppääjä Joona Puhakka, ja ohjelmassa oli myös tanssia ja vesipelastusta.

Vesipelastuksesta löytyi monipuolisuuttaa uimahyppyleirille. Kuva: Salla Keckman

Pääsiäisen Talent-leiri oli jo kuluvan vuoden toinen. Kolmipäiväisen harjoitteluleirin ohjelmassa on viime aikoina panostettu uimahyppyharjoitusten lisäksi myös muunlaisten lajitaitojen kehittämiseen: aiemmin yhteistyötä on tehty muun muassa voimistelu- ja akrobatiavalmentajien kanssa, tällä kertaa mukana oli kilpatanssivalmentaja Harri Antikainen. Tanssijat opettivat hyppääjille valssin ja samban perusteita, jonka lisäksi Harrin kanssa käytiin läpi erilaisia vartalon ryhtiin ja asentoon liittyviä hauskoja ja hyödyllisiä harjoitteita.

Nyt leirillä kokeiltiin ensimmäistä kertaa myös vesipelastusta. Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliiton kouluttaja Anne Hiltunen opasti, miten vedessä hätään joutuneen henkilön kanssa tulee toimia, miten kaveri selässä hypätään veteen korkealta ja miten veden alta sukelletaan pinnan alle vajonnut ihminen ylös.

Joona Puhakka toimii Talent-ryhmän kummina ja oli leirillä mukana kertomassa nuorille talenteille huippu-urheilijan elämästä, tärkeistä ja vaikeista asioista, sekä palkitsevista ja opettavaisista hetkistä.