Latikka ja Mäkinen toisissa starteissa

#UUTINEN 10.9.2016

Antti Latikka ja Meri-Maari Mäkinen testasivat taas vauhtiaan Rion paralympia-altaalla. Latikka pettyi sekauintinsa tulokseen, mutta Mäkinen sai itseluottamusta päämatkalleen.

Antti Latikka moitti rintauintiosuuttaan 200 metrin sekauinnissa. Kuva: Paralympiakomitea

Meri-Maari Mäkisellä oli lauantaina vuorossa toinen sivulaji SB7-luokan satasen rintauinti. Raisiolainen jäi alkuerien viimeiseksi ajalla 1:59,79 ja finaalipaikka jäi kauaksi. Lajin tarkoitus olikin saada pidettyä kisatuntumaa yllä ennen tiistaista päämatkaa 200 metrin sekauintia, joten vuodelta 2013 kirjattu oma ennätys sai jäädä rauhassa yli kuuden sekunnin päähän

– Uinti oli ihan ok. Jos pystyn sekarissa uimaan näin, niin olen tyytyväinen. Nyt on vielä 50 metrin perhosuinti ennen päämatkaa, siinä on mahdollisuudet jopa omaan ennätyksen, Mäkinen kommentoi.

Näkövammaisten luokassa SM13 200 metrin sekauinnin uinut Antti Latikka oli alkuerien 13. ajalla 2:23,70 ja karsiutui illan finaalista lähes viidellä sekunnilla. Viime vuonna tekemästään Suomen ennätyksestä espoolainen jäi nyt reilut pari sekuntia.

Oletinkin, että rintauinti menee heikosti, on siinä vielä treenattavaa, että sekarista saa hyvän kokonaisuuden. Aika jäi todella paljon harmittamaan, mutta loppu meni vahvasti. Siihen olen tyytyväinen. Tästä ei haettu oikeastaan muuta kuin starttia. Kaikki on satsattu päämatkaan selkäuintiin, Latikka kertoo.

Latikalla on seuraavaksi vuorossa 50 metrin vapaauinti keskiviikkona ja päämatka 100 metriä selkäuintia lauantaina 17. syyskuuta.

Sunnuntaina altaassa ei nähdä suomalaisia. Maanantaina kisansa aloittaa Meri-Maari Mäkisen kanssa starttaava Leo Lähteenmäki.

Suomalaistulokset Uimaliiton kisasivulla

Tulospalvelu: www.rio2016.com