Jenna Laukkaselle nyt välierä Riossa!

#UUTINEN 10.8.2016

Sadan metrin rintauinnissa niukasti välieräpaikan menettänyt Jenna Laukkanen pisteli kaksisatasella varmoin ottein jatkoon. Finaalista kisataan varhain torstaiaamuna.

Jenna Laukkasella oli luottavainen olo pitkän rintauinnin alkuerien jälkeen. Kuva: Jussi Salminen

Kello näytti 2.25,52, kun Jenna Laukkanen tuli maaliin 200 metrin rintauinnin alkuerissä. Sijoitus oli 14:s, ja Laukkanen varmisti suomalaisten toisen jatkopaikan Rion olympiauinneissa.

– Hyvä uinti! Vain viimeinen vinsta oli hidas, ja sitä täytyy parantaa illan välierässä, Laukkanen iloitsi laatien jo suunnitelmaa illalle.

Loppuaika oli hänelle todellakin jo rutiinia, sillä Laukkasella on matkalta peräti kolme kellotusta välillä 2.25,45–2.25,52. Vauhdinjakoon ei tarvitse tehdä suuria muutoksia illan semifinaalissa, kunhan loppu tulee kovempaa. Nyt viimeinen altaanväli taittui aikaan 38,21, ja sitä lähdetään parantamaan. Eniten Laukkasta taisi jännittää vasta uinnin jälkeen:

– Aika pitkään piti tuota tulosta odottaa, mutta tulihan se välieräpaikka lopulta. Siinä kyllä putosi kivi sydämeltä, hän sanoi helpottuneena.

Välierien rima asettui keskiviikkona Riossa lukemiin 2.26,58. Kärkikahdeksikko porhalsi alkuerissä vauhtia 2.23,90.

Suomalaistulokset Uimaliiton kisasivulla

Tulospalvelu: www.rio2016.com