Jano-keräys vauhdissa ympäri Suomen

#UUTINEN 27.4.2012

UNICEFin Jano-kampanja käynnistyi torstaina ja jatkuu 13. toukokuuta asti. Uimaliitto osallistui keräykseen perjantaina Helsingissä.

Jani Sievinen tunnistettiin laajalti Arabian ostoskeskuksella ja lipas täyttyi vauhdilla. Kuva: Jussi Salminen

Uimaliiton henkilöstö keräsi Jani Sievisen johdolla rahaa UNICEFin Jano-lippaisiin perjantaina Arabian ostoskeskuksella. Helsinkiläisten kukkaronnyörit avautuivat turkoosein UNICEF-liivein sonnustautuneiden kerääjien edessä. Tuottavin keräyspaikka oli perjantai-iltapäivänä ostoskeskuksen Alkon edustalla.

Uimareitakin oli haastettu mukaan. Toukokuisiin Debrecenin EM-uinteihin valittu Vantaan Vesikoiden Laura Kurki oli myös kolisuttamassa keräyslipasta seuratoverinsa Teemu Ahtiaisen kanssa.

Jano-keräyksellä kerätään varoja UNICEFin lasten hätäapurahastoon. Keräys on lipaskeräystä ja myös ravintoloissa voi lahjoittaa laskun lisänä (400 ravintolaa mukana Jano-kampanjassa). Juuri nyt apua tarvitaan kipeästi Sahelinin alueella Afrikassa. Sahelin on vaakasuunnassa poikki Afrikan kulkeva usean valtion alue Saharan autiomaan eteläpuolella, eli Afrikan pohjoisella puoliskolla. Siellä kuivuus on nyt rajua, ja miljoona lasta on hengenvaarassa. UNICEF auttaa Sahelinin aluetta toimittamalla puhdasta vettä, ruokaa ja lääkkeitä.

Lue lisää Janosta: www.unicef.fi/jano