Jallow vei Seppälän Suomen ennätyksen

#UUTINEN 19.11.2014

Lyhyen radan mestaruusuinnit käynnistyivät räväkästi Espoossa keskiviikkona. Varsinkin selkäuimarit olivat liekeissä, Mimosa Jallow ui ensimmäisen Suomen ennätyksensä ja Lotta Upanne ensimmäisen nuorten SE:nsä.

Swimming Jyväskylän Mimosa Jallow ui keskiviikkoiltana uuden Suomen ennätyksen naisten 100 metrin selkäuinnissa. Jallow oli välierien nopein ajalla 59,30 ja paransi seitsemän sadasosasekuntia Hanna-Maria Seppälän nimissä vuodesta 2009 ollutta Suomen ennätystä. Kyseessä oli Jallowin ensimmäinen henkilökohtainen SE. Matkan finaali kisataan Espoossa torstai-iltana.

Satasen selkäuinnissa syntyi myös nuorten Suomen ennätys, kun Helsingfors Simsällskapin Lotta Upanne ui 17-vuotiaiden tyttöjen sarjassa aikaan 1.00,08, ja nappasi Lotta Nevalaisen hallussa olleen kolmevuotiaan nuorten Suomen ennätyksen. Myös 18-vuotiaiden poikien satasen selkäuinnissa nähtiin huippuvauhtia, kun Cetuksen 17-vuotias Christoffer Fredrikson ui nuorten kisaennätyksen tuloksella 54,79 parantaen omaa ennätystään hurjat 1,22 sekuntia.

Cetus Espoon miesten viestijoukkue oli myös SE-vauhdissa 4x100 metrin vapaauintiviestissä, Riku Pöytäkivi, Sami Juopperi, Tatu Waltari ja Ari-Pekka Liukkonen kauhoivat Suomen mestareiksi ajalla 3.15,50 ja veivät Swimming Jyväskylän nimissä olleen SE:n peräti 2,55 sekunnin turvin.

Jenna Laukkanen kauhoi 50 metrin rintauinnissa kahdesti kisaennätykseen, ja starttaa torstain finaaliin välierien nopeimpana ajalla 30,65.

Seuraa SM-uinteja Superlivestä!

Espoon SM-uintien videostriimiä ja tulospalvelua voi seurata Livetimingin kautta. Videointi löytyy Superlive-kohdasta: www.livetiming.fi

Piste- ja mitalitaulukot puolestaan löytyvät Uimaliiton SM-kisasivulta

Torstaina kisajaksot alkavat klo 10.00 ja 18.00. Tervetuloa Espoonlahteen!