Gaalassa palkittiin parhaat ja juhlittiin kautta

#UUTINEN 11.11.2017

Uimaliiton kolmas virallinen Uintiurheilugaala juhlittiin Helsingin keskustassa hotelli Crowne Plazassa lauantai-iltana. Ari-Pekka Liukkonen ja Marko Malvela palkittiin Vuoden uintiurheilijana ja uintiurheiluvalmentajana.

Vuoden uintiurheilijan palkinnon Ari-Pekka Liukkosen puolesta vastaanotti Cetuksen Teresa Pentikäinen. Kuva: Mika Ruusunen

Uintiurheilugaalaa oli juhlistamassa yhteensä 116 henkilöä. Hotelli Crowne Plazaan oli saapunut juhlaväkeä ympäri maan. Syyskokouksen ja HuiSin Hyvän Seurapäivän alustamana Uimaliitto Areena -tapahtuma sai juhlavan päätöksen Uintiurheilugaalasta, joka jatkui iloisissa merkeissä pikkutunneille asti.

Uintiurheilugaalan idean mukaisesti vuoden parhaat urheilijat ja valmentajat saivat ansaitsemansa palkinnot, sekä lisäksi erikoispalkinnot kategorioissa Vuoden Seuraleijona, Esikuva ja Uintiurheiluteko löysivät voittajansa.

Kauden 2016–2017 palkinnot

Vuoden uintiurheilija: Ari-Pekka Liukkonen, Cetus
Vuoden uintiurheiluvalmentaja: Marko Malvela, Sprinttitalli

Vuoden taitouimari: Inka Hirsilä – Sini Tuuli -duo, OU