Edustussiirto

Seuran jäsenyys ja edustus ovat eri asioita. Uintiurheilija voi olla yhden tai useammankin seuran jäsen, mutta edustaa ainoastaan yhtä Uimaliiton jäsenseuraa kussakin lajissa (uinti, uimahypyt, taitouinti, vesipallon eri ikäsarjat) erikseen. Edustusseura määritellään urheilijan lisenssiä ensi kertaa hankittaessa. Kun uintiurheilija siirtyy edustamaan toista seuraa, edustussiirtoa pitää hakea Uimaliitolta edustussiirtohakemuksella.

Edustussiirto astuu voimaan 14 vuorokauden kuluttua siitä arkipäivästä, jona allekirjoitettu lomake ja kopio siirtomaksun tositteesta saapuvat Uimaliittoon sähköpostitse. Lähetäthän lomakkeen ja tositteen maksusta samassa sähköpostiviestissä.

Edustussiirron hakemus (pdf)

Edustussiirtohakemus sähköisesti (Visma Sign)

Milloin edustussiirtoa pitää hakea?

Uintiurheilun kausi on 1. elokuuta – 31. heinäkuuta. Oletuksena uintiurheilijan edustus säilyy kauden vaihtuessa aina samana, ellei edustukseen haeta siirtoa.

Ainoa tapaus, jossa edustussiirtoa ei tarvitse hakea ja maksaa on, jos uintiurheilija ei ole edustanut mitään seuraa virallisissa kilpailuissa kuluvan ja siirtoa edeltävän kauden (1.8.-31.7.) aikana. Koska urheilija ei voi Suomisportissa lunastaa lisenssiä eri seuraan kuin aikaisempi lisenssi osoittaa, tulee hänen ensin ostaa lisenssi vanhaan seuraan ja olla sitten yhteydessä Uimaliittoon, joka päivittää uuden seuran Suomisportiin ja Tempukseen.

Milloin edustussiirron rekisteröintimaksu pitää maksaa?

Edustussiirron rekisteröintimaksu on 40,00 €. Maksun suorittaa joko uintiurheilija tai hänen seuransa, keskinäisen sopimuksen mukaan. Maksutosite liitetään hakemukseen samaan viestiin, joka lähetetään Uimaliittoon.

Toimi näin (paperilomake):

1. Tulosta edustussiirron hakemuskaavake Uimaliiton verkkosivuilta (ylempänä).
  2. Täytä kaavakkeeseen urheilijan tiedot. Muista allekirjoitus. Alle 18-vuotiaan urheilijan hakemuksen allekirjoittaa huoltaja.
  3. Vanhan seuran allekirjoitus (nimenkirjoitusoikeuden omaava henkilö, esim. puheenjohtaja).
  4. Uuden seuran allekirjoitus (nimenkirjoitusoikeuden omaava henkilö, esim. puheenjohtaja).
  5. Maksa edustussiirron rekisteröintimaksu 40,00 € hakemuksessa osoitetulle Uimaliiton tilille.
  6. Lähetä samassa viestissä hakemus ja kopio maksun kuitista hakemuksessa mainittuun osoitteeseen, edustussiirrot@uimaliitto.fi
  7. Edustussiirto astuu voimaan 14 vuorokauden kuluttua siitä arkipäivästä, jona oikein täytetty hakemus ja maksukuitti saapuvat Uimaliiton sähköpostiin.

Toimi näin (Visma Sign sähköinen allekirjoittaminen):

1. Avaa edustussiirron hakemuskaavake (linkki Visma Signiin ylempänä).
  2. Täytä kaavakkeeseen urheilijan tiedot sekä vanhan ja uuden seuran allekirjoittajien tiedot (seuran nimenkirjoitusoikeuden omaava henkilö, esim. puheenjohtaja).
  3. Lisää hakemuksen loppuun vanhan ja uuden seuran allekirjoittajien sähköpostiosoitteet.
  4. Allekirjoita lomake (kun allekirjoitat lomakkeen, lähtee se allekirjoitettavaksi myös vanhalle ja uudelle seuralle).
    Alle 18-vuotiaan urheilijan hakemuksen allekirjoittaa huoltaja.
  5. Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun kaikki osapuolet ovat allekirjoittaneet lomakkeen.
  6. Maksa edustussiirron rekisteröintimaksu 40,00 € hakemuksessa osoitetulle Uimaliiton tilille.
  7. Lähetä samassa viestissä kaikkien osapuolten allekirjoittama edustussiirtohakemus ja kopio maksun kuitista osoitteeseen edustussiirrot@uimaliitto.fi
  8. Edustussiirto astuu voimaan 14 vuorokauden kuluttua siitä arkipäivästä, jona oikein täytetty hakemus ja maksukuitti saapuvat Uimaliiton sähköpostiin.