Seuravakuutukset

Uimaliiton seuroilleen tarjoamat Pohjantähden ryhmävakuutukset

Alla olevat ryhmävakuutukset (Uimakouluvakuutus, Aikuisten Kuntoliikuntavakuutus, Matkavakuutus) ovat seuroille vapaaehtoisia, ja vakuutusten hinnat ovat seurakohtaisia. Hinta riippuu seuran äänimäärästä sekä seuran lisenssien määrästä. Seura voi ostaa haluamansa vakuutuksen missä vaiheessa kautta tahansa. Hinta on kausikohtainen, kausi 1.9. – 31.8.

Uimakouluvakuutus

Uimakouluvakuutus (ent. Nuorten tapaturmavakuutus) on jäsenseurojen järjestämään ja valvottuun toimintaan tarkoitettu ryhmätapaturmavakuutus, joka kattaa vauva- ja perheuinnin, uimakoulutoiminnan sekä Vesipeuhulat tai vastaavan toiminnan. Ko vakuutus on voimassa myös ed. mainittuihin toimintoihin liittyvässä alkuverryttelyssä maalla, sekä em. toimintojen yhteydessä pukuhuone- ja saunatiloissa. Vakuutus ei ole voimassa matkalla näihin toimintoihin tai näistä pois. Uimakouluvakuutuksen, Aikuisten kuntoliikuntavakuutuksen sekä Vesipetovakuutuksen vakuutusesite tässä.

Uimakouluvakuutus on tarkoitettu ryhmiin, joissa opetellaan uimataitoa ja opetus tapahtuu pääsääntöisesti opetus- tms. altaassa.

Aikuisten kuntoliikuntavakuutus

Aikuisten kuntoliikuntavakuutus on jäsenseurojen järjestämään yli 18-vuotiaille ei-kilpaileville aikuisharrastajille suunnattuun toimintaan tarkoitettu ryhmätapaturmavakuutus (kattaa aikuisten ohjatut vesiliikuntamuodot kuten vesijuoksun, vesijumpan, hydrobicin ja aikuisten uima-ja tekniikkakoulut). Ko vakuutus on voimassa myös ed. mainittuihin toimintoihin liittyvässä alkuverryttelyssä maalla, sekä em. toimintojen yhteydessä pukuhuone- ja saunatiloissa. Vakuutus ei ole voimassa matkalla näihin toimintoihin tai näistä pois.

Matkavakuutus

Matkavakuutus on tarkoitettu Uimaliiton jäsenseuroille, jotka lähtevät kilpailu- tai harjoitusmatkoille ulkomaille (voimassa rajoitetusti kotimaassa). Lue lisää matkavakuutuksesta täältä.

Pohjantähden ryhmätapaturmavakuutus vapaaehtoistyöntekijöille sekä uimaseurojen vastuuvakuutus

Uimaseurat kuuluvat Uimaliiton jäsenseuroina 1.1.2013 lähtien Pohjantähden vapaaehtoistyöntekijöiden ryhmätapaturmavakuutuksen sekä uimaseurojen vastuuvakuutuksen piiriin.  Vakuutuksen numero on 982-342072. Uimaseuran ei tarvitse tehdä vakuutuksen eteen mitään toimia, Uimaliiton jäsenmaksu takaa kuulumisen ko vakuutuksen piiriin. Vakuutettuina ovat Suomen Uimaliiton jäsenseurojen alle 85-vuotiaat vapaaehtoistyöntekijät. Vakuutus on voimassa matkalla vapaaehtoistyöhön, sen aikana ja paluumatkalla. Toiminnan vastuuvakuutus korvaa uimaseuran toiminnassa vakuutuksen voimassaoloalueella toiselle aiheutetun henkilö- ja esinevahingon, joka todetaan vakuutuskauden aikana ja josta uimaseura on voimassa olevan oikeuden mukaan korvausvastuussa. Vakuutus korvaa myös tilaisuuden järjestäjän vastuun tilaisuuksissa, joissa uimaseura on tapahtuman järjestäjänä. Vakuutusesite löytyy täältä.

Uimakoulu- ja Aikuisten kuntoliikuntavakuutuksen korvaukset kaudella 2015-2016

Omavastuuosuus             0 €
Hoitokulut                       2500 €
Haittakorvaus                  50 000 €
Kuolinkorvaus                  2500 €

Vesipetovakuutus

Vesipetovakuutus (tapaturmavakuutus) on tarkoitettu ei-kilpaileville esim. tekniikkaryhmille ja -kouluille, harrasteryhmille, Vesiralleille, lajikouluille. Lisätietoa täältä.

Blue Card Kilpailija-lisenssi

Blue Card Kilpailija-lisenssistä ja lisenssin tapaturmavakuutusosasta lisätietoa täältä.

Lisätietoa seuravakuutuksista Annimari Korhonen p. 044-5490300 etunimi.sukunimi@uimaliitto.fi