Vesipallon SM-sarjojen pelit ovat alkaneet – syyskaudella yhteensä 130 ottelua

#UUTINEN #VESIPALLO 24.9.2021

Vesipallon SM-sarjat käynnistyivät syyskuun alussa. Syyskaudella pelataan SM-sarjaa miehissä, B-junioreissa (18-vuotiaat) sekä ikäkausimestaruussarjaa C- ja D- junioreissa (15- ja 13-vuotiaat).

Yhteensä SM-sarjan peleissä on mukana 20 joukkuetta kahdeksasta eri seurasta.

SM-sarjat pelataan turnausmuotoisena ja yhteensä otteluita kertyy syksyn aikana jopa 130. Sarjojen finaalit pelataan joulukuussa.

– Koronaviruspandemian vuoksi SM-sarjoja ei viime keväänä pelattu ja peli-ilo pitkän tauon jälkeen näkyy kaikista toimijoista, kertoo vesipallon ydinryhmän Tua Turunen.

Syksyllä luvassa on kaksi ”superviikonloppua”, jolloin kaikkien kolmen juniorisarjan otteluita pelataan samassa paikassa. Ensimmäinen kaikki kolme juniorisarjaa yhteen kokoava viikonloppu on 9.–10.10. Jyväskylässä ja toinen 22.–24.10. Porissa.

Tällä kaudella otteluissa on ensikertaa paikalla myös Uimaliiton nimeämä kilpailunjohtaja. Tällä pyritään takaamaan tasapuoliset mahdollisuudet ja olosuhteet joukkueille ja tukea seurojen ottelujärjestelyjä.

– Myös erotuomarityöskentelyä tuetaan aiempaa enemmän, varsinkin otteluissa, joissa erotuomarina toimii nuori tuomari tai pelinohjaaja, on Uimaliiton otteluvalvoja tukemassa ja neuvomassa erotuomareita työssään, Turunen avaa.

Kaikki SM-sarjojen tulevat ottelut, otteluiden tulokset sekä sarjataulukot löydät vesipallon sarjat-sivulta. Sivulta löydät myös linkit kaikkien sarjojen tulospalveluihin Total Waterpolo -sivustolle.

SM-sarjojen seuraavat ottelun pelataan 9. lokakuuta.