Luokittelutapahtuma SM-Uinteihin osallistuville liikuntavammaisille uimareille 12.6.

#UUTINEN #UINTI 15.5.2021

Uinnin luokittelutapahtuma SM-Uinteihin osallistuville liikuntavammaisille uimareille järjestetään lauantaina 12.6. Pajulahdessa.

Kaikkien SM-Uinteihin osallistuvien uimareiden tulee olla luokiteltu ennen kilpailuja (Kuopio 17.–20.6.). Mikäli sinulla ei vielä ole luokittelua tai luokittelusi status on R2020 tai R2021, tulee sinun osallistua luokitteluun. Luokittelurekisteristä Uimaliiton luokittelusivuilta löydät luokittelutietosi.

Lauantaina 12.6. luokittelutapahtuma järjestetään liikuntavammaisille (S1-S10) uimareille. Mikäli sinulla on näkö- tai kehitysvamma, sinua ei ole luokiteltu, ja haluat osallistua Kuopion SM-Uinteihin, ota yhteyttä kati.kauhanen@uimaliitto.fi mahdollisimman pian.

Luokitteluaikataulu tehdään sen jälkeen, kun kaikki ilmoittautumiset on saatu vahvistettua.

Liikuntavammaisten uimareiden luokittelu (S1-10)

Luokitteluun kuuluu fyysinen testaus kuivalla maalla (esim. lihasvoima-, liikkuvuus- tai koordinaatiotesti) sekä tekninen, uinnin lajisuorituksen testaus altaassa. Lajitekniseen arviointiin kuuluu kaikkien uintitekniikoiden suoritukset (vapaa-, selkä- ja perhosuinti sekä rintauinti), ja uimarin tulee osata uida vähintään 50 metriä kutakin lajia hyvällä tekniikalla, poikkeuksena perhosuinti, mitä vammasta riippuen uidaan vähintään 10–25 metriä.

Ilmoittaudu luokittelupäivään mahdollisimman pian, viimeistään 28.5. mennessä. Ilmoittautuminen ja lisätiedot: kati.kauhanen@uimaliitto.fi